Elektronen microscopie foto's

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

Elektronen microscopie foto's

Hallo,

Ik moet voor school de grootte van verschillende organellen van cellen van verschillende organismen opmeten en dan de gemiddelde grootte daarvan noteren. Ik heb hiervoor foto's nodig, het liefste met meetbalkje. Ik vroeg mij af of er misschien mensen zijn op dit forum die op de hoogte zijn van zo'n website en of die mij misschien die website door zouden willen weten. Alvast bedankt.

Deflin

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Elektronen microscopie foto's

Je zal hiervoor de literatuur in moeten duiken. Zo kan je voor elk organel de formaten vinden. Let wel op dat een organel niet altijd uniform even groot is. Als de foto niet de bedoeling had om dit specifieke organel vast te leggen hoeft dit dus niet een nette doorsnede te zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Elektronen microscopie foto's

Ik snap het, een foto kan natuurlijk altijd gemaakt zijn in een andere diepte. Maar als ik bijvoorbeeld de nucleus op foto moet hebben ik ik zoek een EM foto van een nucleus dan zou dit wel de juiste doorsnede zijn denk ik toch? Maar zullen er dan geen foto's van EM op internet staan?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Elektronen microscopie foto's

Als het specifiek de nucleus in beeld wil brengen dan zal dit waarschijnlijk op de juiste diepte zijn gedaan.

Zoals ik net ook al zei, je zal hiervoor waarschijnlijk de literatuur in moeten duiken. Kijk bijvoorbeeld eens op pubmed.org daar staat zo goed als alle publicaties die je ooit nodig zal hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer