Springen naar inhoud

Advocaat worden

• Log in om te kunnen reageren

TheLaw

TheLaw

• >250 berichten
  • 375 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 februari 2011 - 12:29

Indien er mensen op het forum zijn die overwegen om advocaat te worden, kunnen zij in dit topic vragen aan mij stellen.

Ik ben sinds juni van vorig jaar advocaat en ben werkzaam op een middelgroot kantoor op de sectie arbedsrecht. Mijn studie heb ik gedaan aan de UvA.

Schroom niet vragen te stellen. Ik kan je wellicht helpen met het maken van je keuze of je al dan niet de advocatuur in wilt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Hpstefan

Hpstefan

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2011 - 17:10

Hallo,

Ik hb een vraag, zou je ook rechten kunnen studeren aan de universiteit met als profiel Natuur&gezondheid met een keuzevak Management&organisatie?

Alvast bedankt ;)

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 februari 2011 - 19:50

Dit is bij de UU volgens mij wel mogelijk. Informeer hiervoor eens bij de universiteit van je keuze om meer zekerheid te krijgen.

Als je de advocatuur in wilt lees dan ook dit eens.
"Meep meep meep." Beaker

TheLaw

TheLaw

• >250 berichten
  • 375 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 februari 2011 - 17:11

Dit was wel mogelijk aan de UvA, in 2004.

Marcelsch

Marcelsch

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2011 - 10:31

Indien er mensen op het forum zijn die overwegen om advocaat te worden, kunnen zij in dit topic vragen aan mij stellen.

Ik ben sinds juni van vorig jaar advocaat en ben werkzaam op een middelgroot kantoor op de sectie arbedsrecht. Mijn studie heb ik gedaan aan de UvA.

Schroom niet vragen te stellen. Ik kan je wellicht helpen met het maken van je keuze of je al dan niet de advocatuur in wilt.

Heb je ook stage gelopen alvorens je aan het werk ging? Of ben je met een blanco CV aangenomen? Aan welke eigenschappen en vereisten moest jij voldoen volgens jouw werkgever?

TheLaw

TheLaw

• >250 berichten
  • 375 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 september 2011 - 12:26

Ik heb na mijn rechtenstudie twee studentstages gelopen, alvorens ik advocaat werd. Ik wilde kijken of de advocatuur iets voor mij was en besloot daarom eerst stage te lopen.

De eigenschappen die ik moest bezitten volgens mijn werkgever zijn niet helemaal helder. Ik heb een bepaalde test moeten doen, om te kijken of ik bij het kantoor pas. Verder keken ze vooral naar mijn communicatieve vaardigheden, ervaring en cijferlijst.

Indien je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. Succes

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures