Life science of technology

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 32

Life science of technology

Hallo,

Voor school moeten we nu al gaan kijken in welke richting je wil gaan studeren. Zelf had ik een mooie opleiding gevonden die mij wel interessant leek, namelijk Life Science of Technology in Leiden en Delft. Nu las ik op hun site dat je er ook kan komen met een HBO-propedeuse zonder deficiënties. Zelf doe ik namelijk HAVO, dus dat zou ideaal zijn om er zo te komen. Maar nu is mijn vraag: Wat houd een HBO-propedeuse zonder deficiënties voor deze opleiding in? Ik begrijp dat je basis kennis gelijk moet zijn aan iemand dat is geslaagd in 6 VWO, maar in wat moet je dan een propedeuse doen?

Hopelijk kan één van jullie mij helpen.

Mvg,

Simon
Ik was een jaar of 11, toen er werd verteld de wereld draait om kennis en alles wat je wil bepaal je zelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Life science of technology

Dit zal dus gewoon in 1 jaar je propedeuse moeten (willen en kunnen) halen. Bij de opleiding kunnen ze je zeggen welke HBO propedeuses in aanmerking komen. Waarschijnlijk zijn opleidingen zoals het HLO hiervoor geschikt, vraag dit natuurlijk wel voor de zekerheid na.

Ook is het vaak mogelijk om na je HBO door te gaan met een master aan de universiteit. Je kan zo ook op je uiteindelijke bestemming komen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Life science of technology

Ik heb zelf de overstap gemaakt van HBO naar universiteit. En het is echt een moeilijke overstap. Het kan daarom misschien wel handiger zijn om eerst je HBO af te maken en dan de universiteit te doen, maar is natuurlijk altijd je eigen keus!

Een HBO diploma is natuurlijk een heel goede diploma, dan kan je daarna altijd nog een master doen, als je dan faalt heb je in ieder geval je HBO diploma.

Als je hele hoge cijfers haalt op het HBO kan je het natuurlijk heel goed overwegen, ik zou het aan een studieadviseur van de opleiding vragen, niet aan de adviseur op de middelbare school, vaak weet die er logischerwijs niet genoeg van.

Reageer