Springen naar inhoud

Pcr en rna-productie

• Log in om te kunnen reageren

datenshi

datenshi

• >100 berichten
  • 123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2011 - 12:16

Ik ben me een beetje gaan verdiepen in het DNA-onderzoek, en waar ik nu vooral mee bezig ben is de PCR

Wat ik er al van weet is dat door middel van verschillende temperaturen de twee helften van een stuk DNA van elkaar af worden gehaald en iedere helft met een stukje RNA koppelt.

wat ik niet begrijp is hoe ze die RNA dan maken, want dan moet het toch precies passen in de helften van het DNA?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8247 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 februari 2011 - 13:13

Dan heb je het verkeerd begrepen. Bij een reguliere PCR gebruikt men DNA primers en niet RNA. Bij het ontwerpen van de primers neem je dan ook de exacte complementaire sequentie van je target.

Hoe de synthese van deze primers plaatsvindt kan je hier lezen. In het kort komt het er op neer dat je 4 verschillende flessen hebt met elk een andere nucleotide (A, T, C of G) En je laat dan een voor in je gewenste nucleotide in je reactievat. Hier zal de volgende nucleotide worden gekoppeld. Welke nucleotide wordt gekoppeld is dus afhankelijk van uit welk potje je vloeistof toevoegt. Na de reactie was je alles grondig en herhaal je je stappen totdat je de gewenste sequentie bereikt hebt.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures