Springen naar inhoud

Life sciences --> biologie

• Log in om te kunnen reageren

Snowflakes.

Snowflakes.

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2011 - 16:41

Hoi allemaal ^^

Ik zit nu in havo 5 en kan volgend jaar (eindelijk!!) studeren. Ik heb namelijk eerst vmbot gedaan. Ik wil heel graag biologie en/of scheikunde studeren. Nu heb ik de knoop doorgehakt en ga ik 'beginnen' met biologie. Misschien komt scheikunde later nog. Ik heb me inmiddels ingeschreven voor hbo-life sciences, en ben van plan om zo snel mogelijk mijn p te halen en dan het schooljaar daarna door te gaan naar de universiteit van Utrecht (waarschijnlijk). Ik heb al contact gehad met de universiteit en met een propedeuse life sciences ben je meteen toelaatbaar tot biologie aan de uu, vertelde zij mij.
Nu mijn vraag: ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook gedaan heeft, of iets dergelijks. En of iemand misschien tips heeft?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 februari 2011 - 23:33

Ik heb de overstap van het HBO naar biomedische wetenschappen gemaakt door eerst mijn HBO bachelor af te maken en zo door te gaan met een master. Vergis je niet in het niveau verschil waar je in een beperkt aantal jaren ineens mee te maken krijgt.

Mocht je nog twijfels hebben over de haalbaarheid van je plan, weet dan zeker dat je met life sciences ook verder zou willen. Hierna kan je -mocht je het willen- ook nog altijd verder studeren. Biologie aan de UU is een massa studie, iets wat mij zelf niet ligt. Mede om die reden heb ik eerst mijn HBO afgemaakt welke klein van opzet en student aantal was. Vervolgens zijn de masters op de universiteit dusdanig gedifferentieerd dat je met massa colleges niet te maken hebt.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures