Aandrijfmechanisme

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Aandrijfmechanisme

Goede middag,

ik heb een probleem voorgelegd gekregen waar ik even niet verder mee kom.

Het betreft hier een afdruksysteem van stalen platen.

De platen worden over 5 magneetbanden aangevoerd.

Elke magneetband beschikt over 11 cilinders die momenteel pneumatisch geschakeld zijn

Nu is het de bedoeling dat er een aandrijving wordt gemaakt om de werking van de cilinders over te nemen.

Het liefste met slechts 1 motor per magneetband.

De enige oplossing hiervoor lijkt mij iets in de richting van een stangenmechanisme.....

Het probleem dat hierbij optreed is dat de cilinders momenteel apart geschakeld kunnen worden. Dit aspect wil men ook behouden bij de toepassing van de nieuwe constructie.

Is het mogelijk om iets te ontwikkelen van een stangenmechanisme waarbij dit mogelijk is ?

alvast bedankt

Berichten: 4.502

Re: Aandrijfmechanisme

Wat is een afdruksysteem voor stalen platen?

Wil je een vorm van een lopende band maken ofwel een paar naast elkaar liggende dan wel opvolgende banden?

Berichten: 2

Re: Aandrijfmechanisme

Misschien dat ik het inderdaad verkeerd heb uitgelegd.

ik zal het d.m.v. een schets proberen uit te leggen

|||||||||||||||||||||||||||||||| ================magneetband====================

||||||||||||||||||||||||||||||||

|||||||||||||||||||||||||||||||| ================magneetband====================

||Plaat||||||||||||||||||||||||

|||||||||||||||||||||||||||||||| ================magneetband====================

||||||||||||||||||||||||||||||||

|||||||||||||||||||||||||||||||| ================magneetband====================

||||||||||||||||||||||||||||||||

|||||||||||||||||||||||||||||||| ================magneetband====================

De plaat gaat van links naar rechts.

elke magneetband bestaat uit 2 banden waaronder zich een permanentmagneet bevind die de plaat tegen de band aan trekt. Zodra de plaat op de gewenste positie is zullen de magneetbanden stoppen en zullen cilinders die zich tussen deze banden bevinden worden aangestuurd om de plaat van de magneetband af naar beneden te drukken waar deze op een pallet terecht komt.

Per magneetband zijn er 11 cilinders. Deze moeten apart geschakeld kunnen worden omdat de plaatgrootte niet altijd gelijk is. Tevens zijn er 2 palletliften onder deze banden zodat er in continu productie op 2 pallets kan worden gestapeld.

ik hoop dat dit een beetje verduidelijking geeft

Reageer