Springen naar inhoud

Megafoon aansluiten op een accu

• Log in om te kunnen reageren

iejun

iejun

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2011 - 09:41

Hoi hoi,

Ik wil een Megafoon die bestaat uit 8 dikke batterijen aansluiten op een accu. Nu heb ik hem aangesloten op een kleine 5300ma 12v lood accu maar vind dat hij behoorlijk snel leeg is (15 min constant vermogen) Het laden duurt weer vrij lang en mijn vraag is of jullie een snellere/langdurige oplossing hebben of een idee.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 februari 2011 - 15:28

Ik hoop, dat je de accu hebt aangesloten op de voedingsingang en niet op de signaalingang!

sillyconmarc

sillyconmarc

• >250 berichten
  • 318 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 18 februari 2011 - 17:04

Ik wil een Megafoon die bestaat uit 8 dikke batterijen aansluiten op een accu. Nu heb ik hem aangesloten op een kleine 5300ma 12v lood accu maar vind dat hij behoorlijk snel leeg is (15 min constant vermogen) Het laden duurt weer vrij lang en mijn vraag is of jullie een snellere/langdurige oplossing hebben of een idee.

1) Met "dikke batterijen" bedoel je dan D cellen? Die hebben ongeveer tweemaal meer capaciteit (10-12 Ah) dan je loodaccu. Dus je zal een grotere batterij moeten gebruiken als je meer autonomie wilt.

2) Afhankelijk van het type accu moet je ook erg voorzichtig zijn met diep ontladen. Auto- of motoraccu's verdragen dat erg slecht.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures