Elevator pitch?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

Elevator pitch?

Hallo,

Ik moet voor school een elevator pitch maken. Ik mag zelf een onderwerp kiezen, maar het moet wel iets zijn waarvan je denkt dat de meeste mensen niet weten. Het mag over alles gaan (dieren, ziektes, enz). Ik weet eerlijk gezegd nog geen goed onderwerp en hoe ik het moet aanpakken. Vooral een pakkende beginzin vind ik moeilijk om te bedenken.

Iemand nog ideeën of tips voor mij?

Berichten: 11

Re: Elevator pitch?

Oh, het hoeft eigenlijk niet echt een elevator pitch te zijn ,want het is niet echt zakelijk. VOlgens moet het gewoon een mini presentatie van 1 minuut zijn. ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Elevator pitch?

het moet wel iets zijn waarvan je denkt dat de meeste mensen niet weten.
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=80917

een lange topic vol dingen die mensen ménen te weten maar meestal verkeerd voor hebben.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Elevator pitch?

Vooral een pakkende beginzin vind ik moeilijk om te bedenken.
"Kent u die Mythbusters-uitzending over de Elevator of Death?"

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Elevator pitch?

random wiki paginas kunnen altijd een bron van inspiratie zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 11

Re: Elevator pitch?

Hehe, bedankt voor jullie inspiratiebronnen!

Ik heb besloten om over de longen van de aarde te doen ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Elevator pitch?

Je weet dat het regenwoud niet meer als de longen van de aarde worden gezien aangezien ze netto weinig tot geen CO2 opnemen?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Elevator pitch?

Je weet dat het regenwoud niet meer als de longen van de aarde worden gezien aangezien ze netto weinig tot geen CO2 opnemen?
Dat is één van de misvattingen die wordt opgelost in "Het grote onwetendheidstopic" (Jan vdV zijn link). Ik gok dus dat de inspiratie van daar komt ;) .

De misvatting staat op pg3 en is post #35 van Zpidermen...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer