Informatie uitlezen van gsm op laptop.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

Informatie uitlezen van gsm op laptop.

Bestaan er ergens een program waarmee ik mij gsm (een Nokia e75) kan verbinden met mijn laptop en waarmee ik dan op mijn laptop informatie zoals gps informatie, maar ook de cell waarmee mijn gsm op dit moment geconnecteerd is kan laten displayen in bijv google earth.

Iemand enig idee naar waar ik zoek? Of wat dit kan?

Groeten.

Berichten: 2.589

Re: Informatie uitlezen van gsm op laptop.

Op dit moment kom ik dikwijls uit bij het sturen van AT commandos naar de gsm. Telkens opnieuw gebruikt men daarvoor hyperterminal, vroeger zou dit standaard in windows zitten maar nu dus niet meer. Ik heb al dozen alternatieven geprobeerd maar niks krijg ik degelijk aan de gang heeft daarvoor iemand een goed alternatief? Iets wat kwa instellingen redelijk op hyperterminal lijkt omdat hiervoor een hoop tutorials beschikbaar zijn.

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Informatie uitlezen van gsm op laptop.

Op linux heb je blijkbaar 2 mogelijke alternatieven voor hyperterminal. Volledig vrij en gratis.

Alternatief kan je op windows HyperACCESS gebruiken. Dit is de volledige versie van hyperterminal die na XP ook niet meer op windows machines zit. HyperACCES is niet gebundeld met windows en zal je dus apart aan moeten schaffen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2.589

Re: Informatie uitlezen van gsm op laptop.

Merci ik ga er mee aan de slag.

Reageer