Springen naar inhoud

Malware verwijderen en boot loader

• Log in om te kunnen reageren

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2011 - 15:32

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de spyware/malware roicharger.com? Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.

De laatste stap die mij nog rest, is het formatteren en reinstalleren van Windows. Maar daar loop ik tegen het volgende aan:

Ik heb 2 hard disks. Op de ene staat Windows XP (C:) en op de andere staat Windows 7 (G:). Windows 7 heeft echter een boot loader op de C-partitie geinstalleerd. Kan ik nu zomaar de C-partitie formatteren, zonder dat dit gevolgen gaat hebben voor het opstarten van Windows 7? Of kan ik dan ook niet meer van Windows 7 opstarten?

Kan ik wanneer ik de C-partitie heb geformatteerd en Windows XP weer heb geinstalleerd, achteraf een boot loader installeren, zodat ik ook weer met Windows 7 kan opstarten?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 februari 2011 - 16:09

Antivirus boot-cd's zijn heel erg krachtig voor die dingen, al kunnen ze ook je besturingssysteem kapot helpen. Het kan wel handig zijn om die eerst eens te proberen voor te formatteren.

Als je je C-partitie formatteert waarop de bootloader staat, gaat geen enkele windowspartitie meer opstarten. Je kunt wel weer achteraf de bootloader weer instellen zodat je opnieuw voor windows 7 kan kiezen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2011 - 09:13

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik met een antivirus boot cd verder zal komen. Ik heb namelijk ook vanuit Windows 7 met verschillende malware/spyware/virusscanners de partitie met Windows XP gescand, maar behalve een aantal relatief onschuldige cookies konden ze niks vinden.

Hoe kan ik trouwens de bootloader weer op die partitie krijgen als ik niet meer in Windows 7 kan opstarten?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 februari 2011 - 09:54

Ik zou niet in een bootloader gaan lopen kloten, dat is (iig voor mij) vragen om problemen. Ik neem aan dat je al een beetje op google hebt lopen neuzen? Men claimt namelijk dat deze tool (let op linkt direct naar download van prog) roicharger zou verwijderen (gespot op cleanpcguide.com).

Mocht dit ook niet werken dan zou ik een back-up van je belangrijkste data maken en dan een volledig nieuwe installatie uitvoeren.
"Meep meep meep." Beaker

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 februari 2011 - 10:07

Mocht dit ook niet werken dan zou ik een back-up van je belangrijkste data maken

Of nog beter: zorgen dat je die te allen tijde al hebt!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2011 - 13:02

@Wouter_Masselink: Spyware Doctor heb ik al geprobeerd. In eerste instantie leek het te werken, maar Firefox gedroeg zich nog niet helemaal joepie. En een dag later was roicharger weer volop aan het klooien.

@Rogier: Uiteraard heb ik een goede backup. In het verleden ben ik al eens een hoop zooi kwijtgeraakt en dat laat ik me niet nog eens gebeuren! Ik heb een mooie dikke vette externe hard disk, en ben nu bezig met de meest recente zaken te backuppen.

Bedankt voor jullie tips. Ik ga maar eens aan de slag...

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 februari 2011 - 20:17

Hoe kan ik trouwens de bootloader weer op die partitie krijgen als ik niet meer in Windows 7 kan opstarten?

Door een nieuwe XP-installatie te plaatsen, heeft die vanzelf een bootloader, die je dan terug kan instellen zodat je aan windows 7 kan.

Het is wel 'onmogelijk' om die XP te verwijderen en dan vanuit ergens anders naar die bestaande windows 7 te verwijzen. Zelfs een linux Grub kan dat probleem niet oplossen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures