GIP supersnelle voertuigen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

GIP supersnelle voertuigen

Hallo,

ik maak mijn GIP (geintegreerde proef) oftwel eindwerk over supersnelle voertuigen.Kennen jullie interessante boeken, sites, bedrijven,andere eindwerken,.... ivm met supersnelle voertuigen; aerodynamica,

G-krachten, de concorde, landsnelheidsrecord, doorbreken geluidsmuur....

Alvast bedankt!

Berichten: 2.746

Re: GIP supersnelle voertuigen

enkele dagen geleden heb ik in guinness book of records 2005 gekeken en daarin stonden enkele snelheden:

1997

andy green: 'thrust SSC 1227.98 km/h

en dat is sindsdien niet meer gebroken, het is denk ik ook het eerste en enige die op land door de geluidsmuur ging

de Blue flame en de Thrust 2 deden minder ze reden respectivelijk 1001 km/hin het jaar 1970 en 1019 km/hin het jaar 1983

de snelste fiets gin 130.4 km/h in 2002

trein: (railvoertuug)
op 30 april 2003 werd een 87 kg zwaar experimenteel apparaat in 6.031 sec. op een snelheid van 2886m/sec gebracht, afwel een snelheid van van 10385 km/h. de proefneming vond plaats met een raketslede op de high speed test track van de amerikaanse luchtmachtbasis holloman in new mexico
hoogste snelheid op het water:

511.11 km/h door een glijboot, enkel de schroeven en het roer steken in het water

hoogste snelheid in de lucht:

3529.56 km/h in een blackbird die op eigen kracht opsteeg en landde

7274 km/h in de X-15A-2 niet op eigen kracht opgestegen en geland

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: GIP supersnelle voertuigen

7274 km/h in de X-15A-2 niet op eigen kracht opgestegen en geland


Dit record is dit jaar verbroken door de X-43A
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: GIP supersnelle voertuigen

bedankt voor de snelle reacties

waar vinden jullie al deze info? dan kan ik wat zoeken achter technische specificaties ed.

goede ideeen om te betrekken bij dit onderwerp mag je ook altijd voorstellen

Reageer