Geschiedenis filosofie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 28

Geschiedenis filosofie

hallo iedereen, Ik ben al lang aan het zoeken naar boeken over filosofie, hoe de filosfie is begonnen en wie met welke filosofische gedachten kwam...

Ik weet dat dit het forum geschiedenis is maar ik kan geen topics plaatsten bij de filosofie spijtig genoeg.

Alvast bedankt ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Geschiedenis filosofie

Al eens een bibliotheek binnengestapt en bij het thema filosofie gekeken ;)

Ik vind dit een aanrader qua goed vertrekpunt: http://www.boek.be/boek/50-inzichten-filosofie

Het gaat niet zozeer om wie welke oplossing bedacht heeft, maar wie welk probleem bedacht heeft, en dat is een stuk interessanter.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 4.502

Re: Geschiedenis filosofie

Mogelijk is het volgende wat:
Bijlagen
Filosofie.doc
(292.08 KiB) 1296 keer gedownload

Berichten: 411

Re: Geschiedenis filosofie

Het meest gerenommeerde werk dat ik ken is dit: Geschiedenis van de Westerse Filosofie - Bertrand Russell. Er is, zoals je kan lezen via de link, wel wat kritiek op het boek, maar volgens mij is het zeker het lezen waard.


Berichten: 28

Re: Geschiedenis filosofie

Bedankt iedereen, vooral die laatste post

Gebruikersavatar
Berichten: 111

Re: Geschiedenis filosofie

Let op want er is een verschil tussen de geschiedenis van wat men filosofie noemt/noemde enerzijds, en anderzijds de geschiedenis van filosofie.

Voor de geschiedenis van wat men filosofie noemt/noemde zijn er heel veel boeken en interessante artikels in de bibliotheken en op het internet.

Voor de geschiedenis van filosofie moet je eens zoeken of er een gerespecteerde archeologische onderzoek hierover bestaat.

Reageer