[Eindwerk] Ideeen met sterrenkunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 14

[Eindwerk] Ideeen met sterrenkunde

Hallo,

Ik ben een meisje van (bijna) 17 en zit in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs in de richting Wetenschappen-Wiskunde. Vanaf dit jaar moeten alle zesdes een eindwerk maken, twee zelfs. Een in de pool wiskunde en één in de pool wetenschappen. We mogen wel bijvoorbeeld fysica en wiskunde samennemen en dan nog een appart doen voor biologie of chemie.

Ik zou mijn eindwerk wiskunde-fysica in verband met sterrenkunde willen doen,maar weet hier eigenlijk niet zo heel veel over.

Zijn hier mensen die mij misschien zouden kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Femke

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: [Eindwerk] Ideeen met sterrenkunde

Fem schreef:Hallo,

Ik ben een meisje van (bijna) 17 en zit in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs in de richting Wetenschappen-Wiskunde. Vanaf dit jaar moeten alle zesdes een eindwerk maken, twee zelfs. Een in de pool wiskunde en één in de pool wetenschappen. We mogen wel bijvoorbeeld fysica en wiskunde samennemen en dan nog een appart doen voor biologie of chemie.

Ik zou mijn eindwerk wiskunde-fysica in verband met sterrenkunde willen doen,maar weet hier eigenlijk niet zo heel veel over.

Zijn hier mensen die mij misschien zouden kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Femke
Wat ik wel interessant vind is de plaatsbepaling van sterren en planeten. Hoe bepaal je nu hoe ver een object van je afligt? Niemand is er immers ooit heen gegaan. Is hij nou klein en dichtbij of groot en ver weg?

Goed ruimtelijk inzicht is wel handig. Je kan je dan op onderstaande site wel aardig inlezen denk ik:

http://www.science.uva.nl/onderwijs/wns/on...us/jsindex.html
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Eindwerk] Ideeen met sterrenkunde

Je zou navigatie aan de hand van sterren kunnen bespreken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Eindwerk] Ideeen met sterrenkunde

Navigatie a.d.h.v. sterren lijkt mij een beter (praktisch) toepasbaar onderwerp dan afstandsbepalingen. Let wel op, dit is op zich vrij makkelijk om te bepalen. Hier moet dan dus wel de nodige diepgang in zitten.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer