Comsol heat transfer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Comsol heat transfer

Hey,

Ik ben nu 3 dagen bezig met Comsol en ik krijg het maar niet aan de praat, integenstelling tot mijn verwachtingen heeft het programma een hoop beperkingen..

Ik heb een massief blok van 20cm, 20cm, 20cm met een gat (15mm) waar water doorheen stroomt. Dit sterk vereenvoudigt model werkt, maar zodra ik een buis erin plaats krijg ik de error " maximum iterations reached". Door bij Iterative error level van 0.1 naar 2 te veranderen komt er wel een oplossing, maar die is dus niet meer te vertrouwen, tevens staat maximum iterations al op 100.000.

Tevens krijg ik ook niet de gemiddelde temperatuur uit van de doorsnede van de leiding; ik gebruik daarvoor " Derived Values" > " Integrate surface" > Temperature K*m^2 > dit vermenigvuldigt met het oppervlak zou de temperatuur moeten zijn, ook dit klopt niet. Ingang is 283K en hij calculeert 273K of 180K beetje vaag allemaal..

Erg jammer dat zon simpele modellen niet opgelost kunnen worden..

Hoop dat ik iets fout doe, nu heb geen idee meer hoe ik de warmtestroom zou kunnen berekenen, handmatig kwam ik uit op eindige elementemethode daarvoor overstap op Comsol..

Alvast bedankt

Reageer