Springen naar inhoud

Waterkanon

• Log in om te kunnen reageren

SamirAliyev

SamirAliyev

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2011 - 18:05

Beste leden,

Sinds kort denk ik dat ik een waterkanon wel maken .. sorry helaas heb ik er geen foto van maar ik leg het even kort uit :

Waterkanon is een loop die een echte kanon ook heeft maar in plaats van kanonKOGEL te gebuiken gebruik ik bijvoorbeeld Waterballon .. ik vuur deze waterballon of d.m.v een katapult te maken in de loop. Als je deze katapult van BV: elastiek aan trekt en los laat kan het misschien wel hoge snelheden bereiken. Maar ik heb een probleem.. Ik ben een jongen van 15 jaar dus heb ik niet zoveel ''gereedschappen'' om in een ronde hout te boren.. wie kan mij helpen ?

Het is echt moeilijk.. Hoe kan ik de hoogte berekenen?
Stel ik sta 100 meter van een gebouw af, en die gebouw is 50 meter. Kan ik dan vanaf die afstand de hoogste raam raken ? die 45 meter hoog is ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3053 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 februari 2011 - 19:06

Mijn inschatting: met een kruisboog, min of meer de ideale katapult met het ideale projectiel, kan men ongeveer 500 meter ver schieten. Maar als precies richten een eis is, zoals bij het raken van een raam, dan is de schietafstand van de kruisboog eerder 50 meter. De hoogte is 1/4 van de afstand, als de schutter 45 graden omhoog richt, d.w.z. 12 meter. Dus met een kruisboog raakt de schutter dat hoge raam niet, en met een amateuristische katapult al helemaal niet.

SamirAliyev

SamirAliyev

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2011 - 19:19

Ik ga niet echt zo hoog schieten.. Maar gewoon maximale hoogte 3 meter?

(ik ben bezig met een schets kijk even steeds naar deze topic)

SamirAliyev

SamirAliyev

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2011 - 20:40

Jou inschatting is Fout ;)

De hoek is 27 graden, de afstand van waar ik sta met de kanon 100meter verderop gericht tot de top van de flat = 158meter .. de snelheid is 30 seconde/meter, dus het kan misschien wel halen

SamirAliyev

SamirAliyev

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 februari 2011 - 20:52

Nee je hebt gelijk .. De kanon redt het niet ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures