Wijn verpesten (een grap)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 101

Wijn verpesten (een grap)

Hallo,

We hebben in huis hier een soort grappen competitie.

Ik wil nu graag een fles wijn neerzetten die de vrouwen in huis dan zeer waarschijnlijk zullen pakken.

Nu moet dit natuurlijk heel vies zijn, ik dacht zelf om de helft van de wijn te vervangen voor azijn, maar ik wil graag weten of dit wel veilig is.

Kan iemand me hiervan zeggen of dit inderdaad zo is?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wijn verpesten (een grap)

Niks is veilig en alles is veilig. Het principe van 'veilig' draait om hoeveelheid.

Een 10% concentratie is al schadelijk voor de huid. Gelukkig zal je huis tuin en keuken azijn dit niet halen maar slechts maximaal 5% bevatten. Slijmvliezen zijn echter gevoeliger dan de huid en ik zou je dan ook zeker niet aan willen raden om een dergelijke 'grap' uit te halen. Mensen kunnen azijn erg goed ruiken (denk bijvoorbeeld aan een fles wijn die te lang open heeft gestaan) dus je plannetje zal waarschijnlijk niet eens werken.

Los van het mogelijke succes van deze grap, zie ik het rotzooien met het eten of drinken van iemand anders als een kwalijke zaak. Zelf wil ik weten wat ik in m'n mond stop, weet ik niet wat ik heb dan eet ik het niet. Je kloot gewoon niet met het eten van iemand anders (mijn 2 cent).

Als je al een grap uit wilt halen dan zijn de klassieke 'vloer vol met waterbekertjes' of de 'kamer vol met post-its' of zelfs de 'ALLES in krantepapier gepakt' betere grappen die niemand kwaad doen maar wel voor een komisch effect kunnen zorgen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Wijn verpesten (een grap)

De wijn zou ik in ieder geval al zelf kopen en dan neer zetten, er wordt namelijk altijd wel wijn gepikt en zo straf je dit gelijk af. Maar als het niet veilig is doe ik het niet, heel erg bedankt in ieder geval!

Reageer