Springen naar inhoud

verdunningen berekenen

• Log in om te kunnen reageren

Smiley Ake

Smiley Ake

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 september 2005 - 18:06

Ejla khb op mn 3e schooldag weer een fijn werkske meegekregen Ú ;)
en ja kzit 'nu al' met vragen lol is da niet vroeg ;)
maar goed...als iemand me eventueel zou kunnen helpen,dan ben k u eeuwig dankbaar...eigenl moet k t wl morgen al afhebben maarja hier een extra uitleg krijge zal nooit gene kwaad doen Ú :?:

hier komt ie dan:

Maak vanuit een stockoplossing van paranitrofenil van 2,5mM eerst 10ml van een 50ÁM opl

hmmzzzz eerlijk gezegd vond de vraag opzich al raar...je hebt geen volume van je stockopl gegeven...of hb je die mss helemaal niet nodig? ik heb geen flauw idee hoe je dit aanpakt...

dan een andere vraag van die zelfde paranitrofenol...
Bereid telkens 5ml paranitrofenol opl met de volgende opgegeven conc, door rechtstreeks vanuit de stockopl (2,5mM) te verdunnen met buffer:
50ÁM,25ÁM,12,5ÁM6,25ÁM2,5ÁM

hier dacht ik dat je gewoon uwe V van uwe buffer moet weten en die kan je bereken met de formule CV (buffer) = CV(para)

of ben ik totaal mis met alles?
:shock:

alvast bedankt vr de moeite :?:

groetiiies
x x x

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8247 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2005 - 19:12

V1*C1=V2*C2

V1= volume stockoplossing
C1= Concentratie stockoplossing

V2= volume benodigde van de nodige concentratie
C2= benodigde concentratie

Met deze formule is het allemaal eenvoudig uit te rekenen.
"Meep meep meep." Beaker

Sophia?

Sophia?

• >250 berichten
  • 323 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2005 - 19:26

En je stock-oplossing is de sterk geconcentreerde voorraad die je in de kast hebt staan, dus daar heb je altijd ruimschoots genoeg van (zoniet mag je je docent in de hoek zetten met een puntmuts op zijn hoofd, met daarop het woord "ezel").

groet

• Gast

Geplaatst op 21 september 2005 - 21:27

En je stock-oplossing is de sterk geconcentreerde voorraad die je in de kast hebt staan, dus daar heb je altijd ruimschoots genoeg van (zoniet mag je je docent in de hoek zetten met een puntmuts op zijn hoofd, met daarop het woord "ezel").

groet

haha :shock: okidokies kzal t onthouden
heel hartelijk bedankt!!!
groetiiiiesss

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 19:21

Ejla khb op mn 3e schooldag weer een fijn werkske meegekregen Ú ;)
en ja kzit 'nu al' met vragen lol is da niet vroeg  ;)  
maar goed...als iemand me eventueel zou kunnen helpen,dan ben k u eeuwig dankbaar...eigenl moet k t wl morgen al afhebben maarja hier een extra uitleg krijge zal nooit gene kwaad doen Ú :?:

hier komt ie dan:

Maak vanuit een stockoplossing van paranitrofenil van 2,5mM eerst 10ml van een 50ÁM opl

hmmzzzz eerlijk gezegd vond de vraag opzich al raar...je hebt geen volume van je stockopl gegeven...of hb je die mss helemaal niet nodig? ik heb geen flauw idee hoe je dit aanpakt...

dan een andere vraag van die zelfde paranitrofenol...
Bereid telkens 5ml paranitrofenol opl met de volgende opgegeven conc, door rechtstreeks vanuit de stockopl (2,5mM) te verdunnen met buffer:
50ÁM,25ÁM,12,5ÁM6,25ÁM2,5ÁM

hier dacht ik dat je gewoon uwe V van uwe buffer moet weten en die kan je bereken met de formule CV (buffer) = CV(para)

of ben ik totaal mis met alles?
:shock:  

alvast bedankt vr de moeite :?:

groetiiies
x x x

bereken je je massa paranitrofenol in je verdunde oplossing. Die massa moet je ook uit je stockoplossing halen en met die berekende massa kun je je volume benodigde stockoplossing uitrekenen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures