Springen naar inhoud

Humane genoom

• Log in om te kunnen reageren

QuarkSV

QuarkSV

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2011 - 13:09

Hallo

Gegevens: Resultaten over het humane genoom, tonen aan dat het haplo´de humaan genoom bestaat uit 2,91 gigabaseparen (2,91.109) en dat 27% van de basen A zijn.

Vraag: Bereken het aantal A, T, C en G basen in een typische diplo´de cel.

Mijn idee: Aangezien A en T een paar vormen (d.m.v. 2 waterstofbruggen), dacht ik eraan om te stellen dat er evenveel A als T moet zijn, dus er moet ook 27% T zijn. Ik kom dan uit dat er 23% G en 23% C moet zijn [(100-54)/2]... Mag ik dit zo berekenen? Er staat dat we te maken hebben met een diplo´de cel, betekent dit dan dat ik alles x2 moet doen? Of zie ik iets over het hoofd...

Alvast bedankt

Grt

Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...

Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 maart 2011 - 13:50

[quote name='QuarkSV' post='658965' date='5 March 2011, 13:09']Mijn idee: Aangezien A en T een paar vormen (d.m.v. 2 waterstofbruggen), dacht ik eraan om te stellen dat er evenveel A als T moet zijn, dus er moet ook 27%[/quote]Dit is wat de Bericht bekijken
Er staat dat we te maken hebben met een diplo´de cel, betekent dit dan dat ik alles x2 moet doen? Of zie ik iets over het hoofd...[/quote]Lijkt me prima!
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures