Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

hoi, ik weet niet of dit idee al eerder geopperd is, maar zou het niet een goed idee zijn als er een waarschuwing kwam wanneer je wil reageren op een oud topic? (bijv. als er meer dan 2 maanden niet meer op gereageerd is)


Het overkomt me vrij regelmatig dat ik onterecht denk een nieuw topic te lezen, omdat iemand een nieuwe reactie geplaatst heeft zonder zich blijkbaar te beseffen dat het al een oud topic is. Met het gevolg dat ik reageer op iemand die het topic waarschijnlijk al maanden of jaren niet meer volgt.


Op andere forums heb ik zo'n soort waarschuwingssysteem wel eens gezien.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Goed idee. Maar als je reageert omdat een ander dat oude topic nieuw leven heeft ingeblazen dan krijg je geen waarschuwing. Of denk je aan verschillende waarschuwingen voor topics met een oud startbericht en topics met een oud slotbericht?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Ik weet het niet... We proberen mensen juist in een bestaand topic te laten reageren in plaats van een nieuw topic te openen. Veel andere fora hebben meer tijdsafhankelijke onderwerpen, maar wetenschap veroudert niet zo snel. Op deze manier blijft kennis centraal te vinden, en hoef je later niet 10 topics door te struinen op zoek naar meer info. Maar misschien heeft het ook wel voordelen...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Laten we het geen waarschuwing noemen maar een attendering. ;)

De attendering zou kunnen helpen om de schrijver bewust te maken van de sprong in de tijd. Een vriendelijke geformuleerde attendering hoeft mensen niet af te schrikken.


Of zonder attendering aan de schrijver: zou een bericht dat een oud topic nieuw leven inblaast door het systeem automatisch van een kopregel kunnen worden voorzien dat er een sprong in de tijd is? Dat zou prettig zijn voor lezers.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Wellicht kan men voor topics waar al X maanden geen reactie is geweest eenzelfde systeem hanteren als bij het plaatsen van een bericht plaatst in het subforum wetenschappelijk nieuws: het nieuwe bericht verschijnt niet meteen maar pas nadat een moderator het goedkeurt. Die moderator kan dan beslissen of dat nieuwe bericht nog iets nuttigs toevoegt aan dat oude topic of dat het beter is een nieuw topic te openen voor dat nieuwe bericht.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Goed idee. Maar als je reageert omdat een ander dat oude topic nieuw leven heeft ingeblazen dan krijg je geen waarschuwing. Of denk je aan verschillende waarschuwingen voor topics met een oud startbericht en topics met een oud slotbericht?
tja, over de exacte details heb ik nog niet al te veel nagedacht :P

Ik weet het niet... We proberen mensen juist in een bestaand topic te laten reageren in plaats van een nieuw topic te openen. Veel andere fora hebben meer tijdsafhankelijke onderwerpen, maar wetenschap veroudert niet zo snel. Op deze manier blijft kennis centraal te vinden, en hoef je later niet 10 topics door te struinen op zoek naar meer info. Maar misschien heeft het ook wel voordelen...
Er is wat mij betreft niks mis mee als er oude topics opnieuw tot leven gewekt worden, maar vaak gebeurt het door mensen die reageren op een bericht, terwijl ze niet doorhebben dat dat bericht al ontzettend oud is en de poster van dat bericht het waarschijnlijk toch niet meer leest.

jkien schreef:Laten we het geen waarschuwing noemen maar een attendering. ;)

De attendering zou kunnen helpen om de schrijver bewust te maken van de sprong in de tijd. Een vriendelijke geformuleerde attendering hoeft mensen niet af te schrikken.
precies ;)


In dit topic bijvoorbeeld, maakt het wel degelijk uit dat het topic verouderd is:


http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry658922
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Suggestie: waarschuwing bij oude topics?

Math-E-Mad-X schreef:In dit topic bijvoorbeeld, maakt het wel degelijk uit dat het topic verouderd is:


het nieuwe bericht verschijnt niet meteen maar pas nadat een moderator het goedkeurt. Die moderator kan dan beslissen of dat nieuwe bericht nog iets nuttigs toevoegt aan dat oude topic of dat het beter is een nieuw topic te openen voor dat nieuwe bericht.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Reageer