Springen naar inhoud

Literatuur opdracht engels

• Log in om te kunnen reageren

Hpstefan

Hpstefan

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2011 - 09:34

Hallo allemaal,

ik moet voor school een literatuur opdracht maken voor engels. Hierbij moet ik iets schrijven over een engelse/amerikaanse schijver. Alleen ken ik geen schrijver waar veel over te vinden is, en dan ook nog eens anders is dan alle andere schrijvers, misschien hebben jullie een goed idee??

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

teddybeer

teddybeer

• >100 berichten
  • 114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2011 - 09:55

Siegfried Sassoon
Edgar Allan Poe

Dit zijn alvast twee bekenden.

Ik heb nog een werkstuk van vorig jaar met nog een tiental namen van Amerikaanse / Engelse schrijvers. Als ik dit nog vindt, post ik de namen ook nog ;-)

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 maart 2011 - 10:40

Als je zelf wilt kiezen, is deze lijst zeker uitgebreid genoeg. En wat bedoel je met "anders dan andere schrijvers"? En moet het een "recent" schrijver zijn (20ste - 21ste eeuw)?

Een paar namen:
Jane Austen - Pride and Prejudice
Anthony Burgess - A clockwork orange
Lord Byron - Don Juan
Arthur Canon Doyle - Sherlock Holmes
...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Hpstefan

Hpstefan

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2011 - 11:00

Bedankt voor jullie reacties! ik bedoelde dat het niet een doorsnee schrijver is met weinig achtergrond informatie,
en dat degene een passie voor schrijven heeft, en daarom zijn boeken schrijft. Het is moeilijk uit te leggen, maar misschien snap je me nu wel. En de periode waarin de schrijver leeft/leefde maakt niks uit.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 maart 2011 - 11:35

Hmm, besef wel dat nagaan of ze gepassioneerd waren door schrijven, vrij moeilijk is en meestal zelfs onmogelijk. Want waar trek je de grens? Wel zou je kunnen spreken over "grote" schrijvers. Edgar Allan Poe is dan zeker een goed voorbeeld. Deze heeft zelfs zijn eigen literatuurprijs.

Een paar, iets meer van deze tijd, zijn bijv:
Tolkien - Lord of the Rings
Rowling - Harry Potter
Een zeer gerenommeerd schrijver (heb zelfs nog niets van hem gelezen, maar schijnt toch goed te zijn ;)): Harold Pinter - Nobelprijs literatuur 2005 (onder meer)

Veranderd door Drieske, 06 maart 2011 - 11:36

Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures