Springen naar inhoud

Biologie & wiki

• Log in om te kunnen reageren

Robbybloks

Robbybloks

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2011 - 21:42

Hallo,

Ik kwam toenet op een leuk idee, alleen ik weet niet of het zo'n succes gaat worden.
Het leek me erg leuk om een wiki site te gaan oprichten ;)

Ik heb zelf wel een beetje ervaring met het systeem wiki.

Het moet een beetje net zoals wikipedia worden, alleen nog geavanceerder en leuker en het moet natuurlijk over biologie gaan.
Ja, ik weet wel dat wikipedia wel erg uitgebreid is maar dit leek me erg leuk.

En dat er de mogelijkheid er ook is dat ook leden zelf ook dingen kunnen toevoegen.

Zal dit wat worden ?

Robby.

Veranderd door Robbybloks, 07 maart 2011 - 21:45

VMBO - 3 Kader Gemengd Theoretisch (KGT), Virologie, Biologie, Scheikunde.
Robby Blok , 16 jaar.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 maart 2011 - 21:51

Het moet een beetje net zoals wikipedia worden, alleen nog geavanceerder en leuker en het moet natuurlijk over biologie gaan.
Ja, ik weet wel dat wikipedia wel erg uitgebreid is maar dit leek me erg leuk.

En wat is het voordeel dan t.o.v. de gewone wikipedia?

Als er weinig voordeel is, denk ik dat iedereen dan liever zijn tijd steekt in wikipedia, dan in een nieuw wiki-project. Als je een wiki wil beginnen, zul je daar dus volgens mij een oplossing voor moeten bedenken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Robbybloks

Robbybloks

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2011 - 22:01

En wat is het voordeel dan t.o.v. de gewone wikipedia?

Als er weinig voordeel is, denk ik dat iedereen dan liever zijn tijd steekt in wikipedia, dan in een nieuw wiki-project. Als je een wiki wil beginnen, zul je daar dus volgens mij een oplossing voor moeten bedenken.

Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Misschien kan ik wel met een onderdeel uit de biologie een wiki maken ?
Robby Blok , 16 jaar.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 maart 2011 - 01:00

Dat zou je inderdaad kunnen doen, echter je moet jezelf de vraag stellen wat de toegevoegde waarde hiervan zou kunnen zijn.

Waar wiki software wel buitengewoon geschikt voor is, is het leren van studiemateriaal. Je kan alles in een wiki zetten en op een dergelijke manier aantekeningen maken en deze later terugkijken met links over en weer. Zodoende kan je (als je dit bijvoorbeeld op je telefoon hebt) in een loze 10 minuten even snel een stuk doorlezen.

Wat je nu echter voorstelt heeft hier niks mee van doen. Wat je hier nu wel voorstelt is het wiel opnieuw uitvinden, ik zie er geen toegevoegde waarde in maar laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.
"Meep meep meep." Beaker

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 maart 2011 - 05:00

Wikipedia biedt de mogelijkheid om zelf pagina's toe te voegen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 maart 2011 - 09:36

Kijk, ik heb niet de bedoeling om zomaar leuke ideeŽn uit de lucht te schieten en je enthousiasme is altijd goed maar ik zou er toch graag een kanttekening bij plaatsen:

Misschien kan ik wel met een onderdeel uit de biologie een wiki maken ?

Welk onderdeel had je in gedachten? Staat dat al op wikipedia?
Je kan je ook afvragen waar zo'n bijdrage van je beter tot z'n recht komt: op een plek waar veel mensen gaan zoeken naar informatie (wikipedia.nl) of een nieuwe plek die je ervoor moet maken, waar nog niemand van weet. Als je dus staat te springen om teksten te schrijven en je kennis te delen zou ik je willen aanraden je te registreren op wikipedia.nl en dan kan je uren/dagen/weken lang content toevoegen ;)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Robbybloks

Robbybloks

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2011 - 22:38

Waar wiki software wel buitengewoon geschikt voor is, is het leren van studiemateriaal. Je kan alles in een wiki zetten en op een dergelijke manier aantekeningen maken en deze later terugkijken met links over en weer. Zodoende kan je (als je dit bijvoorbeeld op je telefoon hebt) in een loze 10 minuten even snel een stuk doorlezen.

Dat is in opzicht wel een best leuk idee ;), de dingen die ik graag zou willen leren dan op een zelfgemaakte wiki zetten.
Voor aantekeningen waar jij het al over had, maar dan vraag ik me soms ook af aan de mensen die hier een topic posten van hoe iets in elkaar zit, waarom kijken 'hun' niet op wikipedia ?

Vandaar dat het me leuk leek om dat te doen, maar nog bedankt voor je nuttige info ;)
Robby Blok , 16 jaar.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 maart 2011 - 23:27

(..) maar dan vraag ik me soms ook af aan de mensen die hier een topic posten van hoe iets in elkaar zit, waarom kijken 'hun' niet op wikipedia ?

Waarom zij (sorry, kon het niet laten) niet op wikipedia kijken? Ik vermoed omdat o.a. veel docenten nog steeds vertellen dat het geen goede/betrouwbare bron is.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures