Vuurwerk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Vuurwerk

Ik ben een student in mijn zesde en laatste jaar van het middelbaar.

In dit jaar moeten we een wetenschappelijk eindwerk maken over een zelf te kiezen onderwerp. Mijn keuze was gevallen op het onderwerp vuurwerk maar ik zit met een klein probleem. Het zit zo dat ik niet al te veel grondige en betrouwbare informatie over het onderwerp vind. Ik heb al gezocht in de plaatselijke bibliotheek maar ik vond er echter maar 1 boek namelijk "Vuurwerk door de eeuwen heen" (J. Lenselink).

Nu is mijn vraag of er iemand mij kan helpen met het vinden van betrouwbare en wetenschappelijke informatie over vuurwerk of mij kan doorverwijzen naar iemand met een grondige kennis. Liefst Nederlandse bronnen.

Ook vind ik omzeggens geen nederlandse informatie over elektrisch vuurwerk.

Ook moet ik een leerlingenproef doen maar ik weet niet welke mogelijkheden ik heb aangezien er sommige proeven gevaarlijk zijn. Dus de bedoeling is dat het toch wel iets wetenschappelijk is en iets met vuurwerk te maken heeft maar toch nog altijd veilig blijft.

Ik zou het enorm appreciëren mocht er iemand mij helpen aangezien ik deze informatie echt wel nodig heb.

Dank bij voorbaat

Berichten: 316

Re: Vuurwerk

Ik denk dat het zeker de moeite waard is een account aan te maken op http://www.vuurwerkcrew.nl/ of http://www.freakpyromaniacs.com/ Zowel hobbyisten als professionals kunnen je daar verder helpen. En is ook zo al veel informatie te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vuurwerk

In het nederlands is over bijna elk onderwerp minder informatie te vinden dan in het engels. Probeer bij je zoektocht ook engels talige bronnen te raadplegen.