Kracht bepalen in staander

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Kracht bepalen in staander

Hoi ik ben hier nieuw en kom niet helemaal uit een rekenopdracht in mijn project. Omdat ik nieuw ben even kort wat over mezelf. Ik ben dit jaar gestart met de opleiding werktuigbouwkunde aan het HBO en vind het tot nu toe nog erg interessant allemaal.

Nu even kort wat over de opdracht. Ik moet voor een tractor een frame maken waarop gewicht komt te liggen. Hieronder is een schetsje te zien van de situatie (enkele drager). Hierop komt de volgende kracht. Fx = 1000 N en F = 2000 N. De afstanden zijn: een 0,5 meter tot de schoor en de staander. Dan van onder naar boven F: 0,2 meter, 0,4 meter, 1 meter en 1,2 meter hoog. Fx is 0,1 meter.

Ik zou graag willen weten hoe ik hierin de spanning kan bepalen om vervolgens een geschikt profiel te kiezen. Ik kom alleen niet erg ver, omdat er te maken is van een twee inklemmingen wat voor een moment zorgt.
Bijlagen
plaatje1.JPG
plaatje1.JPG (14.7 KiB) 110 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Kracht bepalen in staander

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 4.502

Re: Kracht bepalen in staander

Graag maten op de tekening aangeven en in welke situatie staat de traktor tov van de getekende ligger;ik snap de constructie niet ;)

Reageer