Springen naar inhoud

Datagram binnen netwerklaag

• Log in om te kunnen reageren

thaha

thaha

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2011 - 18:51

Hoi

ik leer een beetje over netwerken op school en ik versta niet goed wat ze juist met een datagram bedoelen binnen het netwerklaag.

In ons boek staat: "De netwerklaag van het internet is verantwoordelijk voor het transporteren van packets van de netwerklaag (datagrammen genoemd) van de ene host naar de andere."

Voor mij klinkt die uitleg op niets want was is nu een datagram juist? Die packetjes of...?

Bedankt voor eender welk hulp.

mvg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 maart 2011 - 18:54

Tja, een datagram is gewoon een benaming voor wat er gestuurd wordt in die laag. In andere lagen hebben ze het bijvoorbeeld over segmenten.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

thaha

thaha

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2011 - 18:58

Tja, een datagram is gewoon een benaming voor wat er gestuurd wordt in die laag. In andere lagen hebben ze het bijvoorbeeld over segmenten.

Oké bedankt ^^. De benaming stoorde me want ik kon er niet direct een link mee maken. Segmenten word in ons boek er juist enkele regels erboven gebruikt en daarover struikelde ik niet xD.

Veranderd door thaha, 09 maart 2011 - 18:59

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 maart 2011 - 19:03

Graag gedaan. Zie ook hier bijvoorbeeld.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures