Nieuwe tv-kanalen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 462

Nieuwe tv-kanalen

Hallo, ik heb een korte vraag, dat pretty much geen wetenschappelijke inhoud heeft. Wat ik zou willen weten, toen Disney XD, RTL 8, comedy central etc etc op de televisie kwamen, wie of welk bedrijf bepaalt welke zender op de tv mag komen?

Wat ik graag zou willen, is dat de zender Animax op de televisie komt. Bij wie moet ik dan terecht? Welk bedrijf moet ik vragen?

lk hoop dat iemand me hiermee kan helpen, ik ben diegene heel dankbaar.

Groeten, cjh.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe tv-kanalen

Je kabelexploitant bepaalt welke zenders er in het pakket zitten. Vaak heb je onderscheid tussen een basispakket en 1 of meerdere pakketten met extra opties & zenders.

Zie bijvoorbeeld UPC.

Een kabelexploitant zal waarschijnlijk niet "zomaar" een extra zender toevoegen: ook zij moeten hun leverancier betalen wanneer zij besluiten een zender door te geven. Als er weinig vraag is naar die zender is het voor hen niet rendabel. Maar goed, je kan het altijd vragen natuurlijk.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Nieuwe tv-kanalen

Ik heb op google wat rondgekeken, hyves paginas, twitter en facebook (van de NL'ers teminste) kan ik gerust zeggen dat er 1.2 miljoen mensen animax zouden willen hebben, dat ze niet direct aan UPC vragen, is wel een ander verhaal...toch bedankt voor je antwoord.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Nieuwe tv-kanalen

Een kabelexploitant heeft een programmaraad. Die bepaalt uiteindelijk welke zenders worden doorgegeven.

Dus even opzoeken hoe je de programmaraad van jouw kabelaar kan bereiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Nieuwe tv-kanalen

Dank je ;)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Nieuwe tv-kanalen

Oja, en hier kan je ze vinden.

En ik zie nu dat ze niet bepalen, maar adviseren.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe tv-kanalen

Ik heb op google wat rondgekeken, hyves paginas, twitter en facebook (van de NL'ers teminste) kan ik gerust zeggen dat er 1.2 miljoen mensen animax zouden willen hebben, dat ze niet direct aan UPC vragen, is wel een ander verhaal
1,2 miljoen? Dat lijken me er wel heel veel. Je kan niet zomaar alle hyvers, twitteraars en facebookers bij elkaar optellen he? (heel veel mensen gebruiken ze namelijk alle 3). Maar goed, er zullen ongetwijfeld wel een hoop mensen zijn die interesse hebben.

Hen mobiliseren scheelt altijd een hele hoop: ga een aantal plaatsen op internet waar men het over die zender heeft af, plaats daar een door jou netjes uitgewerkte voorbeeldtekst waarin je vraagt om die zender, en noem een (e-mail?) adres waar men die tekst naar toe moet sturen.

Hoe makkelijker je het voor die mensen maakt, hoe meer de moeite zullen nemen, hoe meer verzoeken er bij je kabelexploitant komen en hoe groter de kans dat de zender in het pakket komt.

Doet me nog aan iets anders denken: sommige zenders verbieden het de kabelexploitant om hun zender in het standaardpakket op te nemen. Die zender mag dan alleen in een pakket waar men extra voor moet betalen. Maar ik heb geen benul of dat ook voor deze zender geldt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Nieuwe tv-kanalen

Ik heb op google wat rondgekeken, hyves paginas, twitter en facebook (van de NL'ers teminste) kan ik gerust zeggen dat er 1.2 miljoen mensen animax zouden willen hebben,
Hoe kom je aan dat getal?? heb je ze allemaal geteld??
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer