Goed algemeen natuurkunde boek

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Goed algemeen natuurkunde boek

Jaren geleden heb ik natuurkunde gestudeerd, en sindsdien is veel van de opgedane kennis al weer vergeten of in ieder geval ver weggezakt. Nu ben ik op zoek naar een boek over natuurkunde in de breedste zin. Ik ben bekend met het werk van Giancoli (ISBN 0321569873), maar het niveau van dat boek is me toch net iets te laag. Kent iemand een ander werk?

Berichten: 111

Re: Goed algemeen natuurkunde boek

Essential University Physics van Wolfson heb ik gehad. Goed boek, maar waarschijnlijk wel op hetzelfde niveau. Misschien een boek over een specifieker onderwerp?

Berichten: 316

Re: Goed algemeen natuurkunde boek

Essential University Physics van Wolfson heb ik gehad. Goed boek, maar waarschijnlijk wel op hetzelfde niveau. Misschien een boek over een specifieker onderwerp?
Deze boeken (het zijn 2 delen) gebruik ik ook. Zeer goede boeken vind ik het! Ideaal als naslagwerk of om nog even je geheugen op te frissen.

Het is niet echt van hoog niveau, maar ik weet niet hoe het vergelijkt met het boek van Giancoli want deze heb ik niet. Voor boeken van hoger niveau ga je denk ik toch meer richting boeken over specifiekere onderwerpen zoals elektromagnetisme, quantummechanica, etc.

Reageer