De evolutie van de mens

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

De evolutie van de mens

Kan iemand verklaren hoe een aap kan veranderen in een mens door middel van evolutie?

Ik bedoel...

1/ Hoe komt het dat een aap veel sterker is en dat de mens dan zoveel verzwakt is fysiek ook al moest hij hetzelfde doen als de aap in de oertijd?

2/Hoe komt het dat een aap niet gek kan worden? Enkel agressie-aanvallen kan krijgen als hij daar een grondige aanleiding voor heeft tegen een andere aap. Een aap kan nooit denken dat hij een tijger is. Zoals een schizo kan denken dat hij Napoleon of de zoon van God is? Hihi

3/Apen zijn geen vleeseters, waarom is de mens dat?

4/ Hoe komt het dat er zoveel verschillende soorten homo's bestaan... Geen homoseksuelen é...

Homo Habilis, Homo Erectus, Homo Sapiens, Homo Sapiens Sapiens. Geef mij 1 BEWIJS dat dat GEEN verschillende soorten mensrassen zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: De evolutie van de mens

Kan iemand verklaren hoe een aap kan veranderen in een mens door middel van evolutie?
Nee. Dit kan niemand verklaren aangezien een aap nooit in een mens veranderd. De hedendaagse mensen en hedendaagse mensapen delen gemeenschappelijke voorouders. Dat is iets anders dan een aap die in een mens veranderd.
Hoe komt het dat een aap veel sterker is en dat de mens dan zoveel verzwakt is fysiek ook al moest hij hetzelfde doen als de aap in de oertijd?
Over welke oertijd heb je het. Oertijd danwel pre-historie is een onduidelijke afbakening van een historische periode. Na de splitsing van de gezamenlijke voorouder zijn mensapen en mensen zich in hun eigen biologische niche gaan begeven. Je postulatie dat mens en de rest van de mensapen hetzelfde deden is dus ook incorrect.
Hoe komt het dat een aap niet gek kan worden? Enkel agressie-aanvallen kan krijgen als hij daar een grondige aanleiding voor heeft tegen een andere aap. Een aap kan nooit denken dat hij een tijger is. Zoals een schizo kan denken dat hij Napoleon of de zoon van God is? Hihi
Ten eerste neem je aan dat alleen de mens gek kan worden en alle andere mensapen niet, waar baseer je deze aanname op? Ten tweede heb je het over de term 'gek'. Wat bedoeld je precies met 'gek'. Gek danwel krankzinnigheid is een verouderde term die alles wat zich buiten de norm begaf beschreef.
Apen zijn geen vleeseters, waarom is de mens dat?
Wederom, je postulatie is verkeerd. Mensapen inclusief mensen hebben omnivore diëten.
Hoe komt het dat er zoveel verschillende soorten homo's bestaan... Geen homoseksuelen é...

Homo Habilis, Homo Erectus, Homo Sapiens, Homo Sapiens Sapiens. Geef mij 1 BEWIJS dat dat GEEN verschillende soorten mensrassen zijn!
Dit zijn twee vragen die ook los van elkaar beantwoord dien te worden. Op je eerste vraag waarom het Homo genus zo veel verschillende soorten behelst kan men stellen dat dit komt door een hoge selectie druk en grote geografische distributie.

Je tweede vraag, mits ik deze correct interpreteer, is een contradictio in terminis. De soort mens (Homo sapiens sapiens) is per definitie 1 soort. Verder is de term 'ras' niet duidelijk omschreven. De klassieke voorstelling van ras is gebaseerd op simpele oppervlakkige observaties zoals huidskleur. Hoewel huidskleur een groot ogenschijnlijk verschil kan geven gaat het hierbij slechts om een minieme genetische variatie. Hoe zou je een schimmel en een bruin paard van elkaar positioneren?

Als we de verouderde verdeling van mensrassen aanhouden en hierbij onderscheidt maken tussen Aziaten, Afrikanen en Europeanen dan ziet men een grotere genetische variatie binnen elke 'ras' dan tussen de 'rassen'. Derhalve is het gebruik van de term 'ras' dan ook onjuist.

Los van deze antwoorden kan ik me niet aan het idee onttrekken dat er racistische en creationistische gedachten achter jou vraagstelling schuilgaan.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer