Lengte beenzenuw berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 60

Lengte beenzenuw berekenen

Hallo,

Bij een van de practica moeten we de snelheid van de beenzenuw bepalen. We kunnen met de computer de tijd dat het been erover doet om na een tik op de achillespees de kuitspier te doen samentrekken.

Maar om nu de snelheid te berekenen moeten we de lengte van de beenzenuw bepalen.

De prof zei iets over de lichaamslengte... Dat we daaruit een berekening moeten maken..

Maar aangezien de verdeling van het lichaam anders is bij mannen dan bij vrouwen (vrouwen hebben langere benen en mannen een langer bovenlichaam), geraak ik er niet echt wijs uit.

Ik dacht al aan de gulden snede, maar dit blijkt niet helemaal te kloppen bij de echte mens, las ik ergens.

Kan er iemand mij helpen?

* de lichaamslengte moet gebruikt worden in de berekening!

Alvast bedankt!!

Melodie

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Lengte beenzenuw berekenen

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 60

Re: Lengte beenzenuw berekenen

Ik zou het vanavond wel moeten weten, vrees ik..

Dan moet ik het indienen.

Alvast bedankt!

Berichten: 316

Re: Lengte beenzenuw berekenen

Een vaag probleempje.

Gaat de zenuw gewoon over de lengte van het been of zijn er gigantisch veel kronkels enz.? Anders kun je dus uit de lichaamslengte vast wel de beenlengte berekenen. Na snel googlen vond ik dat de benen ongeveer 111% zijn van de torsolengte. Dus met wat meer zoeken vind je vast wel iets over de beenlengte als functie van de lichaamslengte.

Een formule voor de zenuwlengte zal je niet vinden denk ik, daar kan ik in ieder geval echt helemaal niets over vinden.

Als het nog niet wilt lukken dan laat maar wat weten hier, dan probeer ik ook nog wat te zoeken.

Reageer