Springen naar inhoud

Supergeleider

• Log in om te kunnen reageren

Immuan

Immuan

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2011 - 18:11

Ik ben opzoek naar een supergeleider bij hoge temperaturen na wat rond zoeken op het internet kwam ik tegen naar een soort geleider die mij wel aansprak maar zou niet weten waar ik deze dan zou moeten kopen, krijg alleen Amerikaanse sites met complete kits. De supergeleider waar het op gaat is een Yttrium-barium-koperoxide(YBCo) legering.

Hoop dat ik dit in het goede forum gezet heb ><

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5582 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 maart 2011 - 18:55

Waarvoor wil je dat gebruiken? Er bestaan nog geen supergeleiders die echt geschikt zijn voor praktische toepassingen...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 maart 2011 - 22:05

De meeste supergeleider werken slechts bij zeer lage temperaturen (richting absolute nulpunt). De laatste 10 jaar is het onderzoek naar supergeleiders weer opgeflakkerd en heeft men doperingswijzen (vaak gebaseerd op cupraten of pnictiden) ontdekt die supergeleiding bij hogere temperatuur mogelijk maken. Deze 'high temperature' superconductors moet je echter met een korreltjes zout nemen, want het zijn nog steeds enorm lage temperaturen (makkelijk -150įC), en dus is koeling een cruciale zaak bij het gebruik van supergeleiders. Vandaar dat:

Er bestaan nog geen supergeleiders die echt geschikt zijn voor praktische toepassingen...

Want die temperaturen zijn niet echt praktisch...
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Immuan

Immuan

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2011 - 17:43

Ik wil de supergeleider in een vloeibaar stikstof bad leggen om hem vervolgens over een magneet baan te laten zweven

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures