Springen naar inhoud

Adres vrijgeven

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 maart 2011 - 22:16

Ik vroeg me af of het klopt dat er bij een internationale overschrijving (binnen Europa), naast de IBAN en BIC een adres moet worden voorzien van de begunstigde. Dat lijkt me hoogst eigenaardig, zelfs als het gaat over een internationale overschrijving.

In het geval dat ik beschouw, gaat het over een betaling, die via overschrijving zou worden geregeld. De persoon die dient te betalen, is een Nederlander, de begunstigde een Belg. De Nederlander beweert dat zijn bank een woonplaats en adres vraagt van de begunstigde.

Is dit mogelijk? Is, indien dit wettelijk klopt, dit specifiek voor Nederland? Of voor Europa? En hoe zit het met de privacywetgeving?

Ik ben namelijk erg verwonderd over bovenstaande bewering.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 11 maart 2011 - 23:07

De woonplaats wordt bij sommige banken wel gevraagd (ook niet bij alle). En als je dan met bijvoorbeeld Internetbankieren iets wil overmaken, dan begint het programma te zeuren als je dat niet invoert. Maar een compleet adres, dat ben ik nog nooit tegengekomen. Je kunt misschien eens vragen welke bank hij heeft?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 maart 2011 - 13:32

Zal ik doen, dank je!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures