Vraag: de ideologische aspecten van de rijksbegroting

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Vraag: de ideologische aspecten van de rijksbegroting

Beste mensen,

Voor een opdracht van mijn opleiding journalistiek moet ik een politicoloog en een politicus interviewen over de ideologische aspecten van de rijksbegroting. Dit lijkt mij een erg interessant onderwerp, maar helaas weet ik er niets vanaf... Daarom wend ik me nu tot jullie.

Kan iemand mij vertellen wát die ideologische aspecten zijn?! En is er misschien een politicus of politicoloog die daarover geïnterviewd wil worden?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Struisvogel

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Vraag: de ideologische aspecten van de rijksbegroting

Struisvogel schreef:Beste mensen,

...de ideologische aspecten van de rijksbegroting. Dit lijkt mij een erg interessant onderwerp, maar helaas weet ik er niets vanaf...
Lijkt het je interssant of klinkt het interessant?

Weet je er niks vanaf of heb je ook GEEN FLAUW IDEE wat ze ermee bedoelen?

Berichten: 2

Re: Vraag: de ideologische aspecten van de rijksbegroting

;)

Wat me interessant lijkt is om de achterliggende gedachten die waarschijnlijk in de rijksbegroting zitten, eruit te halen. Bijvoorbeeld: is de ideologie van het CDA terug te zien in de begroting? Is het terug te leiden op het kapitalisme... Dat is wat ik dacht dat ermee bedoeld wordt...

Met andere woorden: het lijkt me leuk om me te verdiepen in iets waar ik nog niet eerder mee bezig ben geweest. :wink:

Maar... ik heb dus inderdaad geen goed beeld van wat ik moet doen... ik weet niet zeker of ik het bij het rechte eind heb. Ik vind het vreselijk als ik iemand moet gaan interviewen, maar ik weet niet waarover het gaat... Dus ik wil me wel verdiepen, maar dan moet ik wel weten waarin en hoe ik vervolgens aan die info kom. :shock:

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Struisvogel

Reageer