Sql en ms access

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Sql en ms access

Hey,

ik vroeg me af of je .sql bestanden waarin tabels worden aangemaakt of bewerkt, ook kunnen worden gebruikt om een database te maken/bewerken in Microsoft Access?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Sql en ms access

In fysics I trust schreef:Hey,

ik vroeg me af of je .sql bestanden waarin tabels worden aangemaakt of bewerkt, ook kunnen worden gebruikt om een database te maken/bewerken in Microsoft Access?
De .sql bestanden waar jij naar refereert zijn MS SQL Server scripts. Deze kan je niet rechtstreeks gebruiken in Access omdat deze DBMS gebruik maakt van een andere soort data base engine (JET). Wat in .sql scripts staat is vaak/grotendeels Transact-sql, een vele malen uitgebreidere en complexere variant van JET sql.

Sommige simpele sql statements kunnen wel op beide platforms gebruikt worden maar als je het verder uitvergroot zijn er fundamentele verschillen.

Antwoord op je vraag is dus: nee

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Sql en ms access

Je zou deze bestanden eerst kunnen openen met phpmyadmin en ze dan omzetten naar een formaat dat MS Access wel aankan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer