Springen naar inhoud

De normalisatie constante en het verkrijgen van deze

• Log in om te kunnen reageren

Rutilus Phoenix

Rutilus Phoenix

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2011 - 14:36

Hey,

Ik zit met een probleem rond de radiale golffunctie, specifiek de normalisatie constante.
Van de website http://quantummechan...es/node237.html, begrijp ik het meeste als het gaat om het de theorie en de berekeningen, alleen het integreren voor de normalisatie constante gaat fout.

Als begin:
LaTeX
LaTeX
LaTeX
Bij de link staat deze anders, maar ik vind het makkelijker werken met deze formule
LaTeX

we nemen voor het hoofd quantumgetal n: 3 de d-orbital en voor het azimuthal quantumgetal l: 1
na het invullen krijgen we:
LaTeX

dan zetten we het om naar een integraal;
LaTeX

En dan loop ik een beetje vast, ik snap dat de constante buiten de integraal kan worden gezet, maar de rest geen idee.
Volgens de link zou de r^2 er buiten kunnen worden gezet maar hoe ze dat klaar spelen en met welke regels?
wat doen ze:

Volledig
LaTeX

haakjes weg
LaTeX

Constante buiten de integraal zetten
LaTeX

ik zet alle r_a om in r/a0:

LaTeX

En daarna doen ze iets wat ik niet begrijp ze zetten de r^2 buiten integraal in de vorm van 2 * (a0 / 2Z)^2:
LaTeX

en die laatste stap snap ik niet en hierdoor kom ik niet verder, hulp zou erg gewaardeerd worden.

Rutilus

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3116 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2011 - 10:10

Verplaatst naar kwantummechanica forum.

Ze passen partieel integreren toe. Heb je hier ooit eerder van gehoord?

Rutilus Phoenix

Rutilus Phoenix

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2011 - 16:51

ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit in verdiept. Ik ga meteen aan de slag, en kijk of ik verder kan komen bedankt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures