Broeikasgas-effect niet enigge oorzaak van opwarming?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 567

Broeikasgas-effect niet enigge oorzaak van opwarming?

Als ik de volgende artiekels doorneem blijf ik toch nog met twee vragen zitten :

- [wiki=nl]Opwarming van de Aarde[/wiki]

- "Broeikasgassen" op Wikipedia(nl)

- "Ozonlaag" op Wikipedia(nl)

Twee extra vragen :

- De afgelopen 100 jaren is er veel extra gas in onze atmosfeer gekomen . Is hierdoor de atmosfeer dikker geworden waardoor het fungeert gelijk een dikker geworden deken. Dit is dus niet alleen de moleculaire activiteit die de atmosfeer warmer maakt?

- Als de ozonlaag dunner geworden is en er meer UV-licht in de onderliggende luchtlagen komt; geeft dit ook geen opwarmingseffect ?


Berichten: 567

Re: Broeikasgas-effect niet enigge oorzaak van opwarming?

Ik heb eigenlijk geen antwoord gekregen of de atmosfeer (stratosfeer), dikker is geworden wegens extra gasemissies, en tengevolge hiervan meer warmte vasthoudt ?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Broeikasgas-effect niet enigge oorzaak van opwarming?

Dikker zou ik niet durven zeggen, maar de samenstelling is veranderd.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: Broeikasgas-effect niet enigge oorzaak van opwarming?

Ik heb eigenlijk geen antwoord gekregen of de atmosfeer (stratosfeer), dikker is geworden wegens extra gasemissies, en tengevolge hiervan meer warmte vasthoudt ?
co2 is met 380 ppm nog steeds een sporengas, voor de luchtmassa is co2 verwaarloosbaar.

Co2 is wel optisch actief, als je co2 toevoegt kun je je voorstellen dat naast de zon er meer warmtestralers aan de hemel zijn gekomen.

De vraag is of dat erg is.
Don't just talk, show your work.

Reageer