Links- of rechtshandig

Moderator: Rhiannon

Berichten: 232

Links- of rechtshandig

Naar aanleiding van dit topic, een polletje (hm, eigenlijk nog een dubbele betekenis zelfs :shock: ) Ik ben alvast rechtshandig.

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben ook rechts.

Heeft het rechtshandig zijn eigenlijk ook nog gevolgen, behalve dat mensen die links schrijven vaak slordig schrijven op het schoolbord(tenminste dat is wat ik er van heb gemerkt)?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 26

Re: Links- of rechtshandig

wat is eigenlijk t nut van dit topic, ik bedoel wat onderzoek je ermee. er zijn al topics waar het gaat om links en rechtshandig... en wat is dan het nut om n poll te doen over wie er links en rechtshandig zijn?? :shock: zonder er verder nog iets aan toe te voegen. om te kijken hoeveel mensen er op dit forum rechts- , en hoeveel linkshandig is??

nou de volgende info alvast: ongeveer 10% van de (nederlandse) bevolking is linkshandig, de meerderheid dus rechtshandig. ze zeggen dat mensen die linkshandig zijn een groter ruimtelijk inzicht hebben, dus die zul je meer op het exacte forum tegen komen denk ik.

bovendien ben je een mogelijkheid vergeten, er zijn ook mensen beidehandig..
Who wants to live forever?

Berichten: 36

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben linkshandig :wink:

Berichten: 26

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben linkshandig  :wink:


ga snel trug naar t forum waar je hoort dan :wink:
Who wants to live forever?

Berichten: 151

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben rechtshandig. Het lijkt me erg lastig om linkshandig te zijn. Als ik zie hoe linkshandigen schrijven, met het papier gekanteld. En veel gebruiksvoorwerpen (zoals een schaar) zijn gemaakt voor rechtshandigen. Gelukkig voor de linkshandigen wordt er al veel vaker rekening gehouden met hen.

Gebruikersavatar
Berichten: 789

Re: Links- of rechtshandig

Saskia. schreef:nou de volgende info alvast: ongeveer 10% van de (nederlandse) bevolking is linkshandig, de meerderheid dus rechtshandig. ze zeggen dat mensen die linkshandig zijn een groter ruimtelijk inzicht hebben, dus die zul je meer op het exacte forum tegen komen denk ik.  

bovendien ben je een mogelijkheid vergeten, er zijn ook mensen beidehandig..
Ik zal dan wel weer een uitzondering zijn. Ik ben in m'n werk (in de bouw) zeer rechtshandig, en heb zelfs moeite om dingen aan te leren met links. Toch zijn m'n ruimtelijke inzichten zeer ontwikkeld. Ook taal ligt mij wel, weliswaar dan op een auditieve manier. Ik kan bij mijzelf dan ook niet duidelijk aangeven welke hersenhelft beter ontwikkeld is. Ik ervaar elk denkproces als een vloeiend verloop zonder haperingen. Mogelijk komt dit doordat het bij mij allemaal zeer pervasief is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben ook rechts.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Links- of rechtshandig

bovendien ben je een mogelijkheid vergeten, er zijn ook mensen beidehandig..
Ik ben het ook alletwee een beetje :shock: , ik schrijf normaal rechts, maar andere dingen (eten bv.) doe ik links.

Ik kan ook links schrijven, al gaat dat trager en is het niet zo mooi, omdat ik het niet vaak doe.

Nu ik er zo bij stilsta ben ik eigenlijk in meer dingen tweehandig dan ik zelf eerst dacht... :?:

Wat moet ik nu aanduiden? :?:
Alles is relatief...

Berichten: 97

Re: Links- of rechtshandig

erg rechts fijne moteriek

geneigd naar rechts grove moteriek (ik kan het dus (bijna) net zo goed met links)

Op bord schrijven kan ik met zowel links en rechts evengoed het maakt mij niet uit. En het is even netjes dus.. (reactie dat linkshandiger slordiger op bord schrijven)

Ik heb dus op rechts gestemd. En op de internet testjes ( niet zo betrouwbaar dus) kom ik er varieerent uit als gematig rechtshandige of beide handige.

Ook wel leuk om te vermelden ik ben zo goed als beide benig :shock: .

En ik sta met rechts voor bij een snowboard , maar ik weet niet wat ik nu fijner vind links voor of rechts voor (maar heb nog maar 1 keer gesnowboard). Bij snowboarden skate boarden ook een verband tussen recht linkshandig of benig?

Berichten: 26

Re: Links- of rechtshandig

nee er is geen verband tussen rechts/links handig en rechts/links benig

D'r is vast een verklaring voor, maar die ben ik ff kwijt :shock:

ik weet in ieder geval zeker dat er geen verband is.
Who wants to live forever?

Berichten: 97

Re: Links- of rechtshandig

Saskia. schreef:nee er is geen verband tussen rechts/links handig en rechts/links benig  

D'r is vast een verklaring voor, maar die ben ik ff kwijt   :?:  

ik weet in ieder geval zeker dat er geen verband is.
Dat weet ik :shock: Er kan ook niet echt een verband tussen bestaan want 1 op de 3 mensen schijnt linksbenig te zijn terwijl slechts 1 op de 10 mensen links handig is.

Zou je vervolgens ff de tekst die je beantwoord willen quoten , alvast bedankt :?: . Dan weten we of je antwoord geeft op mij of op iemand anders.

Gebruikersavatar
Berichten: 26

Re: Links- of rechtshandig

Hey,

ik ben linkshandig en kan wel vertellen dat ik

weinig taalgevoel bezit, maar eerder ruimtelijk inzicht, meer de exacte wetenschappen beheers... :shock:

Heb wel

technisch doorzicht meestal ;) ...

Berichten: 26

Re: Links- of rechtshandig

Ik ben ook tweehandig, schrijf met rechts , speel badminton en ping-pong links, voetbal linksvoetig, drink rechts....

Toen ik destijds voor school naar de medische keuring ging vroegen ze wat ben je rechts of links? Ik vertelde tweehandig (ook onhandig) en die man smeet een papierke op de grond en vroeg me ertegen te schoppen, dus omdat ik met mijn linkervoet schopte werd ik links verklaard, hetgeen ik hier dan ook maar gestemd heb :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Links- of rechtshandig

Ik heb de poll aangepast voor jullie :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer