Springen naar inhoud

1.Wat zijn de problemen die moslims veroorzaken in NL en B

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 07:04

Geknipt uit de "hedendaagse moslimproblematiek".
1. Wat zijn de problemen die moslims veroorzaken in NL en B
====================================

Leuke opgaaf voor de komende tijd lijkt mij om eens op een rij te zetten wat voor goede dingen de Islam de mensheid te bieden heeft en ook vooral hoe deze goede dingen bij Moslims herkenbaar zijn.

Wellicht willen CreaBea en Kabouter Klus of Zweistein en Iceman1987 daar eens een lekkere voorzet bij geven, die door vrijwel iedere deelnemer aan de discussie gemakkelijk in te koppen is.

Mijn voorzet is dan de toenemende tolerantie binnen de Islam en de zichtbare voortgang van verdere democratisering in de zuivere Islamitische Staten zoals Turkije en Marokko (aanvullingen zijn natuurlijk welkom).

Probeer daarbij zoveel mogelijk een positieve benadering aan te houden.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 07:27

Waarom is het noordelijk halfrond vrijer dan het zuidelijk halfrond?

Waarom is Cuba niet vrij terwijl het door vrije landen wordt omringt?

Ik denk dat je een grove fout maakt door te stellen dat de landen minder vrij zijn door de islam. Omdat je onderzoekje niet compleet is. Hoe kwamen deze landen erin terecht. Is de mentaliteit van de mens compleet en alleen bepaald door het gelood dat hij beleidt?  

De volgende keuze:
Slechte mentaliteit --> Islam, Islam leidt tot slechte mentaliteit.  

Iets wat met jou gegevens niet beantwoord kan worden.

Zoals ik al zei, cijfertjes zijn maar cijfertjes, het is de conclusie die je maakt waar het om gaat.

Ja, er zijn ook andere onvrije landen: die waar een of ander totalitaire ideologie wordt gehuldigd.

De duidelijke conclusie die kan getrokken worden uit de cijfers is dat islam tot onvrijheid leidt, c.q. deze onvrijheid bestendigt en verergert.

Waarom dit is werd reeds uitvoerig in deze thread behandeld: de wetten zijn gebaseerd op koran en hadith. Ten overvloede nog eens herhalen: "islam" is niet (alleen) een godsdienst, maar (ook) een politiek, economisch, sociaal, militair systeem.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:24

Wat fundamentalisme betreft

Pubers (mannelijke in ieder geval) hebben per definitie een mate van ontevredenheid,agressie en twijfel.Zij hebben ook heel sterk de drang bij een "groep of troep" te horen
Reeds generaties wordt door organismen,geleid door volwassenen,misbruik gemaakt van deze eigenschappen van jongeren.Als er dan nog een platform van ontevredenheid is,terecht of niet,kunnen deze mensen in dergelijke mate gemanipuleerd worden dat ze tot alles in staat zijn.
Ik alludeer zowel op het recruteren van moslim-fundamentaliten als op het recruteren van soldaten in het Amerikaanse leger.
In "mijnen tijd" was het "Belgie barst!",Vlaamse leeuwen allom en geeneen van mijn vrienden wist waarover het ging (ik evenmin overigens)
Het is misdadig hoe vowassen machtswellustelingen dergelijke jonge mensen tot verachtelijke daden drijven.
Als ze dan nog justificatie voor deze daden denken te vinden in een boekje vol subjectieve,interpreteerbare religieuze praat en de stilzwijgende goedkeuring van een deel van hun gemeenschap ervaren is het hek helemaal van de dam.
Met religie is niets mis zolang het niet opgedrongen wordt (conditio sine qua non?)
VG Peter.
huh?

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:28

[

- Enne, "onze" inzet en goedheid, daar hoor jij dus ook bij? Welke inzet en goedheid heb je zoal al tentoongespreid?

Creabea, je begrijpt het nóg niet. Mario en Ronceval spreken voor "onze" Vrije Wereld. Osama Bin Laden spreekt voor 1,2 miljard moslims. Het is mij niet duidelijk waar Mario zijn mandaat vandaan heeft, maar hij spreekt dus ook voor jou en mij. En de rest van de Vrije Wereld. Dat je het weet.

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:47

Laten we toch maar eens de discussie op Nederland en Belgie richten.  

• Wat zijn de problemen die moslims veroorzaken in Nederland en Belgie

"moslims" zijn ook als immigranten moeilijk op een hoop te vegen. In Nederland hebben we Indonesiërs (voorheen Indiërs), Marokkanen, Algerijnen, Somaliërs, Turken, Bosniërs en meer.

Deze zeer diverse etnische en culturele lappendeken is nooit onder de noemer "moslim" te vangen. Het is niet zinvol.

"Problemen": ik zie in de schitterdene Mevlana - Moskee in Rotterdam geen enkel probleem, iemand anders wellicht wel. Ik constateer dat veel tweede en derde genratie marokkanen ontsporen. Ik zie hier niet een "moslim" "probleem". Ik zie een complexe botsing van culturen, als geanalyseerd door Geert Hofstede in zijn boek "Allemaal Anderdenkenden", 2001 (meen ik), blz. 165 e.v. In het kort: een masculiene cultuur komt in het feminiene Nederland.

Mohammed B. is niet een moslim-probleem, evenals Bobby Sands een Katholiek probleem was.

Hét moslim-probleem is gelegen in de goedverkopende dialectiek van Geert Wilders & Co. Stemmen winnen door angst te zaaien.

• Zijn moslims eerder geneigd voor problemen te zorgen dan autochtonen nederlanders?

• Statistisch zijn allochtonen eerder geneigd crimineel gedrag te vertonen. Dit heeft sociaal-culturele oorzaken als door Hofstede onder meer beschreven. Marginalen zorgen altijd voor meer criminaliteit, en gastarbeiders en hun gezinnen zijn onderaan de ladder begonnen.

• Is hun geloof en/of het land van herkomst daar een gedeeltelijke oorzaak van?

• Het land van herkomst zeker. het geloof niet: nergens sanctioneert de Koran diefstal of moord. Het zou onzinnig zijn te denken dat een goede moslim een dief of moordenaar is. 1,2 Miljard mede-wereldburgers doe je daar ernstig tekort mee.

Wel is het zo dat de kroongetuigen tegen de Hofstadgroep door een orthoxe "import" imam naar de politie zijn doorgezonden, omdat de Imam hun gedrag als anti-islamtisch zag. En dat is het natuurlijk ook. Geen weldenkend gelovig mens gaat onschuldigen doden; moslim, jood of christen.

• Zo ja, mogen we nieuwe immigranten weigeren op hun land van herkomst en/of geloof als blijkt dat zij significant meer kans maken om voor problemen te zorgen in de samenleving.

• Nooit op geloof. Iemand op zijn geloof weigeren is niet het begin van het einde, het zou het einde van onze samenleving betekenen zoals we die nu kennen.

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:49

Leuke opgaaf voor de komende tijd lijkt mij om eens op een rij te zetten wat voor goede dingen de Islam de mensheid te bieden heeft en ook vooral hoe deze goede dingen bij Moslims herkenbaar zijn.

Wellicht willen CreaBea en Kabouter Klus of Zweistein en Iceman1987 daar eens een lekkere voorzet bij geven, die door vrijwel iedere deelnemer aan de discussie gemakkelijk in te koppen is.

Mijn voorzet is dan de toenemende tolerantie binnen de Islam en de zichtbare voortgang van verdere democratisering in de zuivere Islamitische Staten zoals Turkije en Marokko (aanvullingen zijn natuurlijk welkom).

Probeer daarbij zoveel mogelijk een positieve benadering aan te houden.

De vraag stellen is hem beantwoorden meen ik. Maar misschien wil je je nader verklaren.

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:54

Wat fundamentalisme betreft

Pubers (mannelijke in ieder geval) hebben per definitie een mate van ontevredenheid,agressie en twijfel.Zij hebben ook heel sterk de drang bij een "groep of troep" te horen
    Reeds generaties wordt door organismen,geleid door volwassenen,misbruik gemaakt van deze eigenschappen van jongeren.Als er dan nog een platform van ontevredenheid is,terecht of niet,kunnen deze mensen in dergelijke mate gemanipuleerd worden dat ze tot alles in staat zijn.
    Ik alludeer zowel op het recruteren van moslim-fundamentaliten als op het recruteren van soldaten in het Amerikaanse leger.
    In "mijnen tijd" was het "Belgie barst!",Vlaamse leeuwen allom en geeneen van mijn vrienden wist waarover het ging (ik evenmin overigens)
    Het is misdadig hoe vowassen machtswellustelingen dergelijke jonge mensen tot verachtelijke daden drijven.
    Als ze dan nog justificatie voor deze daden denken te vinden in een boekje vol subjectieve,interpreteerbare religieuze praat en de stilzwijgende goedkeuring van een deel van hun gemeenschap ervaren is het hek helemaal van de dam.
    Met religie is niets mis zolang het niet opgedrongen wordt (conditio sine qua non?)  
    VG Peter.

Ik ben het met je eens Peter. Ik zag gisteren weer iets over het Leger van de Heer in Oeganda, waar kinderen (pre-pubers) worden ontvoerd en na opdrachten als "dood zes mensen" te hebben uitgevoerd, kind-soldaat worden. De meisjes worden als sex-slavin gebruikt. Hier is het dus een graatje erger; kinderen worden volledig geheresenspoeld en kapot gemaakt vóórdat ze puber zijn. Wat een smerigheid.

O mede-forummers, sorry maar het ging niet over moslims.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
    • 1168 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 08:56

quote="de grijze muis"]En ik heb het gebod van Jezus onder hun aandacht gebracht. Het staat in de bijbel, niet in de koran. [b]Het gebod dat Jezus (BijbelseJezus) het allerbelangrijkste vond: "Hebt uw naaste lief als uzelf".[/quote] KK

en vooral nog een stukje erbij dat niet gequote is door KK' belangijker dan het liefhebben van een god'

Ben je misschien zelf Christen, grijze muis? Mocht dat het geval zijn, ik vind het niet erg hoor,

Onderstaande komt van KK
    geld doorsluizen naar eigen rekening)
    - mensen die de prijzen opdrijven dmv prijsafspraken (bijv. bouwfraude)
    - agressieve voetbalsupporters
    - uitbuiters van goedkope arbeidskrachten in 3e wereld landen

Kabouter Klus, als jij iets onder iemands aandacht brengt, zie hierboven. Ben/doe jij dat dan opeens ook zelf? Misschien wel omdat je er veel van af lijkt te weten.
    Dit is mijn reactie op je miezerige opmerking van 20.57

Als jij zo graag wilt vergelijken, zullen we het leven zoals geleefd is door mohammed eens vergeleijken met dat van Boeddha of Jezus? Dan is het wellicht minder rmoeilijk kiezen achter wie men wil aanlopen.

KabouterKlus

KabouterKlus

• >25 berichten
    • 78 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 09:02

En ik heb het gebod van Jezus onder hun aandacht gebracht. Het staat in de bijbel, niet in de koran. [b]Het gebod dat Jezus (BijbelseJezus) het allerbelangrijkste vond: "Hebt uw naaste lief als uzelf".

KK

en vooral nog een stukje erbij dat niet gequote is door KK' belangijker dan het liefhebben van een god'

Ben je misschien zelf Christen, grijze muis? Mocht dat het geval zijn, ik vind het niet erg hoor,

Onderstaande komt van KK
    geld doorsluizen naar eigen rekening)
    - mensen die de prijzen opdrijven dmv prijsafspraken (bijv. bouwfraude)
    - agressieve voetbalsupporters
    - uitbuiters van goedkope arbeidskrachten in 3e wereld landen

Kabouter Klus, als jij iets onder iemands aandacht brengt, zie hierboven. Ben/doe jij dat dan opeens ook zelf? Misschien wel omdat je er veel van af lijkt te weten.
    Dit is mijn reactie op je miezerige opmerking van 20.57

Als jij zo graag wilt vergelijken, zullen we het leven zoals geleefd is door mohammed eens vergeleijken met dat van Boeddha of Jezus? Dan is het wellicht minder rmoeilijk kiezen achter wie men wil aanlopen.

Ik weet niet waar je het over hebt. Je lijkt me erg verward. Misschien moest je maar eens afstand nemen van deze discussie en je computer.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
    • 1168 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 09:16

[quote=de grijze muis]Zo'n sociale maatregel uit oeroude tijd heb ik bij mohammed nog niet kunnen vinden.[/quote]grijze muis

Hij zorgde het beperkte erfrecht onder meer voor dat vrouwen geen financiële macht meer ... Moeten we dat nu triestig vinden of gewoon als grap zien?[/quote]van RR

Dan de vraag of dergelijke "oeroude" sociale maatregelen bij Mohammed te vinden zijn. Het antwoord is Ja, geïllustreerd met een voorbeeld. Ik had ook de arme weesjes kunnen noemen. Maar stel je eens voor dat je op je woorden terug zou moeten komen. Oh huiver. Liever oeverloos rechtbreien wat krom is dan een stapje terug de nuance in.[/quote]van KK

Kabouter Klus weet je eigenlijk wel wie die arme weesjes maakte?
    Dat was roverhoofdman Mohammed(vrede zij met hem) Hij was het immers die alle arabische en joodse stammen die zich niet aan zijn leer wilden onderwerpen te vuur en te zwaard bestreed, dat noemde hij de kleine jihad. Dan komen vanzelf weeskindjes bij beide kampen, zou je zeggen. Dat is niet waar. Lieve donkere kopjes van een andere stam werden niet gespaard. Die kopjes rolden ook over de grond.

Toen Mohammeds stam morde dat er zoveel weeskindjes waren bij hen zelf waren en kindjes gedood waren kreeg mohammed een goddelijke openbaring om door adoptie de bloedlijn van de vader in stand te laten houden, hij sloeg dan 2 vliegen in 1 klap. De bloedlijn van een man die zijn zoon verloren had bleef in stand en ging verder en de weesjes waren onder dak.
    Zelf adopteerde hij ook een zoon, want ondanks het harde werken in de tent lukte het hem niet zo goed een zoon te krijgen. Die adoptief zoon, was volgens de openbaring die hij van Allah kreeg, zijn eigen zoon.

Die adoptief zoon trouwde met Zeinab (Zaynab) Toen Mohammed een glimp van Zeinab opving begon er iets te groeien. De adoptief zoon bemerkte dat en stond zijn vrouw onmiddellijk af aan zijn vader. En Mohammed nam haar onmiddellijk tot zich.
    Dat kwam hem op kritiek te staan van de eigen stam. Oh Boodschapper, hoe kunt u dit doen, u voost met uw eigen dochter, riep men.

Plotseling kreeg Mohammed weer een goddelijke openbaring waarbij de eerdere openbaring ongedaan werd verklaard en de hele zaak werd teruggedraaid.
    Iedere keer als Mohammed zijn zin wilde doordrukken, kreeg hij immers een goddelijke openbaring.

KK, dat was een slecht en heel zielig voorbeeld van die weesjes. Het verhaal door mij geschetst is geheel volgens de officiele moslimleer, ik zou niet anders durven.

.[/quote]

Op 21 sept 15.14 antwoordt Kabouter Klus hierop.

"Je begint me te vervelen. Een sociale maatregel is een sociale maatregel." aldus Klus.

Een dergeliijk antwoord kan alleen maar afkomstig zijn van een relict uit het Mao tijdperk of van iemand anders die de weg volkomen kwijt lijkt te zijn.

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 09:23

Een dergeliijk antwoord kan alleen maar afkomstig zijn van een relict uit het Mao tijdperk of van iemand anders die de weg volkomen kwijt lijkt te zijn.

Waar heb je het over? Kent de koran géén sociale maatregelen, en de bijbel wel? Is dat je punt?

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
    • 1168 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 10:03

Zo Kabouterklus, het lijkt jou dus een goed idee dat ik afscheid neem van dit forum en mijn computer.

Je wilt mij monddood maken. Jaja, zo gaat dat bij een aanhanger van een verwerpelijke ideologie als je niet alleen gewone vriendelijke mensen ziet, die al of niet toevallig moslim of iets anders zijn. Ik irriteer jou dus.

Mohammed liet een dichter, wiens gedichten hem irriteerden op een afschuwelijke wijze monddood maken.
    Mohammed legde vrouwen die een ondeugend liedje over hem zongen het zwijgen op en hoe.
    Monddood maken gebeurt door mensonvriendelijke ideologieen. Ben jij daar dan toch misschien een aanhanger van? Nou, ik niet hoor.
    Daarom mag je van mij gewoon doorgaan met kakelen en briesen tot in aller eeuwigheid.

En nou ga ik erop uit om een een kopje koffie te drinken bij Zeinab.

• Gast

Geplaatst op 22 september 2005 - 10:32

Beste grijze Muis,

Ik reageerde met die woorden op jou posting van 8:56. Die posting blinkt uit in verwardheid. Je legt mij daar van alles in de mond. Het woord "miezerig" valt, gelinked aan een tijdstip dat ik niet aan een cpomputer te vinden was.
    En nu gaat het om kakelen en briesen.

Al met al lijkt CreaBea in de roos te hebben geschoten met haar constatering dat je een christo-centrische visie op de Islam lijkt te hebben.
    Het lijkt mij een goed idee dat je wat tot jezelf komt bij Zeinab.

Zo Kabouterklus, het lijkt jou dus een goed idee dat ik afscheid neem van dit forum en mijn computer.  

Je wilt mij  monddood maken. Jaja, zo gaat dat bij een aanhanger van een verwerpelijke ideologie als je niet alleen gewone vriendelijke mensen ziet, die al of niet toevallig moslim of iets anders zijn. Ik irriteer jou dus.  

Mohammed liet een dichter, wiens  gedichten hem irriteerden op een afschuwelijke wijze monddood maken.
    Mohammed legde vrouwen die een ondeugend liedje over hem zongen het zwijgen op en hoe.  
    Monddood maken gebeurt door mensonvriendelijke ideologieen.   Ben jij daar dan toch misschien een aanhanger van? Nou, ik niet hoor.  
    Daarom mag je van mij gewoon doorgaan met kakelen en briesen tot in aller eeuwigheid.

En nou ga ik erop uit om een een kopje koffie te drinken bij Zeinab.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
    • 756 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 11:00

Verder verzin je zoals gewoonlijk wat dingen die nergens op slaan: heb ik gezegd dat ik graag uw NSB-parade zou willen zien?

http://wetenschapsfo...pid=99226#99226

Ik zou nog graag willen zien als er een groepje in NSB-uniform zou rondlopen langs de Nederlandse straten. Dat uniform op zich doet nochtans geen kwaad

Mag ik dan die rhetorische vraag dan terug in de context plaatsen waar jij die ter kwade trouw hebt uitgelicht?

Ik zou nog graag willen zien als er een groepje in NSB-uniform zou rondlopen langs de Nederlandse straten. Dat uniform op zich doet nochtans geen kwaad, maar het is wel een uiting van een gedachtengoed dat niet heel populair is vandaag de dag.  

Dergelijke vaststellingen werden ook gedaan toen in Frankrijk een wijds publiek debat ontstond rond de "voile", sluier, hoofddoekje, of hijab. De Franse president richtte een commissie in bestaande uit een twintigtal mensen en voorgezeten door de heer Bernard Stasi, die enkele honderden mensen interviewden, mensen die bij het onderwijs betrokken zijn, intellectuelen, vakbondsmensen, politici, etc. De resultaten werden gebundeld in het Rapport-Stasi, dat op het WWW te vinden is maar enkel in het Frans (ik werk momenteel aan een gedeeltelijke vertaling naar het Engels)
    .

Een feitenman die zegt dat de immigranten MET ALLE MOGELIJKE MIDDELEN worden vertroeteld? Dat als er problemen zijn met Antillianen, dit wel MOET komen door ofwel hun moslimzijn, ofwel hun onderwerping aan Mohammed? Dat je mensen op grond van een kleurtje (yep, je kan niet ZIEN dat het moslims zijn) maar aan de deur moet weigeren bij een club?

Zo, een prachtige tactiek: indien je de boodschap niet onderuit kan halen moet je er alles op zetten om de boodschapper onderuit te halen.

Overigens heb ik daar al eerder op geantwoord, maar wat haar niet bevalt leest CreaBea niet.

Dat ik je deze vragen blijf herhalen komt omdat jij de enige bent, waarvan ik niet het idee heb dat je uberhaupt problemen wil oplossen, in ieder geval niet op een vreedzame manier. Je bent de enige waarbij ik nog geen vleugje genuanceerde kijk heb kunnen ontdekken.  
    Het enige wat je doet is cijfers tevoorschijn toveren die het "bewijs" leveren van de slechtheid van de moslim. Dit noem je vervolgens objectief en gefundeerd, terwijl je nooit het gehele beeld schetst.

Dus, omdat jij niet in staat bent mijn argumenten onderuit te halen, verlang je dat ik dat zelf zou doen? Da's al te doorzichtig. Ik weet precies, CreaBea, hoe ik dat zou moeten doen, maar jij duidelijk niet. Wat nog maar eens bewijst dat je niets van het onderwerp afweet.

Zoals DePuperenWolf eerder al terecht opmerkte, cijfers zijn maar cijfers, het gaat om de interpretatie. Jouw visie loopt inmiddels al zó mank, dat je de stelling moslim=slecht al omdraait. Slecht, dus moslim:

Op dat berichtje van DePurperenWolf heb ik al gereageerd. Je bent hier weer te kwader trouw: ik zeg niet "moslim = slecht". Ik zeg "moslim = slachtoffer van een perfide ideologie". Maar ja, CreaBea heeft wel een heel eigen interpretatie van wat op dit forum gebracht worden, zeker als het om feiten, cijfers, en gefundeerde meningen gaat. ;)

Van Surinamers en Antillianen weet ik niet zoveel af. Zitten er nogal wat moslims tussen, of zijn het jongens die zich aangetrokken voelen tot een totalitaire ideologie om zichzelf wat ingebeelde waarde te bezorgen en zich dan maar aan Mohammed onderwerpen?

Het verbaast me en beangstigt me, dat dit soort denkbeelden bestaan. :shock:

In plaats van je bezig te houden met je verbazing en je angst, en met het toeschrijven van denkbeelden aan anderen, zou je je kunnen documenteren en de resultaten daarvan delen met je medeforumgangers. Dan zou dit forum iets winnen.
    (Guillaume le Taciturne)

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
    • 756 berichten
    • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2005 - 11:04

...- Kennis heb ik bijvoorbeeld vergaard met deze uitspraak:
    As Muslims say “Talabe ilm ba’d az wossule ma’loom mazmoom”....

En wat vindt je daarvan?
    (Guillaume le Taciturne)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures