Russische taal

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Russische taal

Goede morgen,

Ik zie wat vragen over vreemde talen maar niks over Russisch.

Ik ben een Russische cursus begonnen (Pimsleur) en vroeg me af of er ergens een forum ervoor was waar ik mijn vragen zou kunnen stellen.

Dank

Berichten: 20

Re: Russische taal

Stel je vraag maar, misschien kan ik hem beantwoorden?

Hoe lang ben je al met Russich bezig?

Berichten: 9

Re: Russische taal

Gdhmndr schreef:Stel je vraag maar, misschien kan ik hem beantwoorden?

Hoe lang ben je al met Russich bezig?
Ik ben al 2 jaren al ermee bezig maar ik ben pas de laatste 6 maanden met Pimsleur bezig. Het is een zelfstudie.

Ik heb moeite met "ik denk het" ja tak dom??. Ik kan het einde niet goed uitspreken-imiteren. Zou je de phonetiek kunnen uitleggen?

Dankje

Clovis

Berichten: 160

Re: Russische taal

clovis schreef:Ik ben al 2 jaren al ermee bezig maar ik ben pas de laatste 6 maanden met Pimsleur bezig. Het is een zelfstudie.

Ik heb moeite met "ik denk het" ja tak dom??. Ik kan het einde niet goed uitspreken-imiteren. Zou je de phonetiek kunnen uitleggen?

Dankje

Clovis
Beste,

Ik ben in Rusland geboren, maar heb daar maar 10 jaar geleefd.

Het fonetische gedeelte is mij eigenlijk van beide talen ontgaan,

maar het is wel mijn moedertaal en mischien kan ik je wel helpen a.h.v. het volgende voorbeeld ;)

Tussen de haakjes... 'я так думаю' letterlijk vertaald, geeft 'ik denk zo'

De eerste woord dat me zo binnenspringt om de letter 'ю' te imiteren is de nederlandse 'joe' in "een joekel"

Russische letter 'у' spreek je uiteraard uit als een 'oe' in "de oever"

Er is dus een kleine gelijkenis tussen deze 2 letters op het einde van de uitspraak.

Dus als je dat werkwoord correct wil uitspreken dan zal het precies zo klinken: [D-oe-m-a-joe]

Is het zo een beetje duidelijker ?
Heb je een passieve computer ?

Dan kan je WSF helpen met het vouwen van eiwitten en zo de ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden:



http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer