Springen naar inhoud

Het vak analoog.

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2004 - 16:39

Hallo
Ooit hoorde ik iemand zeggen dat hij het vak analoog kreeg. Wat analoog betekent weet ik wel (tegenovergestelde van digitaal) Met wat beteken dat nu in wiskundig verband want het was wel degelijk een onderdeel van het vak wiskunde.
Dank bij voorbaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

maanhond

maanhond

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2004 - 10:34

Ik denk dat je "Analogie" bedoelt. "Analogie" is een soort van wiskunde welke bestudeert hoe verschijnselen als bijv. atomen hun vorm en gedrag ontvangen. Het blijkt dat atomen hun structuren en gedrag copieren van andere krachten in het heelal. In andere woorden, het tracht te verklaren waarom objecten en verschijnselen consistent een bepaalde vorm aannemen.

Het is redelijk gecompliceerd dus het kan goed zijn dat mijn uitleg niet compleet is.

maanhond

maanhond

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2004 - 10:44

Er schoot me nog wat binnen..."Analogie" redeneert dat alles in het heelal dezelfde oorsprong heeft en daardoor moet ieder verschijnsel een vorm aannemen welke min of meer gecopieerd wordt van iets wat essentieel al bestaat.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures