Profielkeuze

Reageer
Berichten: 25

Profielkeuze

Hallo allemaal,,

ik moet binnenkort een profiel kiezen met daarbij een keuzevak,,met behulp van school en mijn voorkeuren zijn we hier uit gekomen:

4 vwo Natuur & gezondheid:

Algemene vakken: Ne, Eng, Du, Anw, maatschappijleer, ckv, lichamelijke voeding

profiel vakken: Wis A OF B, sk, bio, nat

keuzevak: Economie of Managment & organisatie

Alleen kom ik er nu niet uit of ik wiskunde A of B moet kiezen, van de één hoor ik dat wiskunde b wordt aangeraden, zodat je meer mogelijk heden hebt voor je vervolg opleiding. Maar de ander zegt dat je juist wis a nodig hebt bij een natuurprofiel. Wat adviseren jullie mij??

ook weet ik niet of ik als keuzevak Economie of Managment &organisatie moet kiezen??

graag hoor ik jullie advies/mening

alvst bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Profielkeuze

Verplaatst naar het forum studiekeuze.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Profielkeuze

Het hangt er vooral vanaf wat je wil studeren. Als je dit nog niet weet, lijkt wiskunde B me de meest logische keuze. Dat je juist wiskunde A nodig zou hebben bij een natuurprofiel is simpelweg niet waar, het is juist wiskunde B die je hard nodig hebt bij exacte studies. Het enige voordeel van wiskunde is dat je kansrekening en statistiek krijgt. Over de keuze tussen economie en M&O zou ik me niet te druk maken. Mocht je nog economie willen studeren, dan heb je het vak economie hier niet eens voor nodig, om maar een voorbeeld te noemen. Destijds werd tegen mij wel verteld dat economie wiskundiger van aard dan M&O. Hopelijk heb je hier wat aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Profielkeuze

Wat verstandig is om te kiezen is volledig afhankelijk van je vervolgstudie. Er kan wel worden gesteld dat bij de meeste (zo niet alle) beta studies wiskunde B een betere keuze is dan wiskunde A. Economie en M&O zijn vakken die -met alle respect- niet heel relevant zijn voor een vervolg studie, kies hier iets wat je leuk lijkt! Wat ik vroeger wel veel heb meegemaakt is dat mensen pas M&O kiezen wanneer ze al economie in hun pakket hebben zitten. M&O zonder economie kwam minder vaak voor. Voor je vervolgstudie (zeker wanneer dit een beta studie is) zijn economie en M&O eigenlijk niet van belang.

Kies iets wat je leuk lijkt!
"Meep meep meep." Beaker

Reageer