Springen naar inhoud

Eenvoudige identiteit

• Log in om te kunnen reageren

attic

attic

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:13

ik moet voor de middenjury het volgende bewijzen:

bewijzen van eenvoudige identiteit
bij (som -en verschilformules, verdubbelingsformules, formules voor het halve argument en formules van Simpson)
nu heb ik echt geen idee wat dit zelfs betekend of waar ik het kan vinden, in mijn boek staat het niet uitgelegd

dus als iemand me het kan uitleggen zou ik dit van harte apprecieren
alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:15

Wat is het dat je moet bewijzen? Ik zie het precies nerges staan. Of begrijp je niet wat de som- en verdubbelingsformules, etc. zijn en wil je daar hulp bij?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

attic

attic

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:19

Wat is het dat je moet bewijzen? Ik zie het precies nerges staan. Of begrijp je niet wat de som- en verdubbelingsformules, etc. zijn en wil je daar hulp bij?

de formules staan in mijn boek maar bedoelen ze met 'eenvoudige identiteit' gewoon het oplossen van een oefening of het bewijs hoe ik aan de formules kom?

Siron

Siron

• >1k berichten
  • 1069 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:20

de formules staan in mijn boek maar bedoelen ze met 'eenvoudige identiteit' gewoon het oplossen van een oefening of het bewijs hoe ik aan de formules kom?

Ik denk dat je bijvoorbeeld oefeningen (of identiteiten) zult krijgen waarbij je moet aantonen dat het L.L = R.L en hierbij de formule van Simpson, verdubbelingsformules, formules van Carnot, ... moet gebruiken. Of je de formules moet kunnen bewijzen kan ik er niet echt uit afleiden.

Veranderd door Siron, 20 maart 2011 - 14:21

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:29

Wat Siron zegt is een (goed) mogelijke optie. Maar het kan evenzeer dat je de identiteiten (dus de formules) van boven opgesomde gewoon moet aantonen (meestal is dat "geknutsel" met reeds gekende formules). Daarom vraag je het mss best aan een jaargenoot of je leerkracht/prof zelf.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 20 maart 2011 - 14:51

ik moet voor de middenjury het volgende bewijzen:

bewijzen van eenvoudige identiteit
bij (som -en verschilformules, verdubbelingsformules, formules voor het halve argument en formules van Simpson)

Wie/wat is een middenjury?
De genoemde formules staan niet in je boek? Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de formules die er wel in staan ... ?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:09

De genoemde formules staan niet in je boek? Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de formules die er wel in staan ... ?

Kleine opm, maar ze staan wél in zijn boek

de formules staan in mijn boek maar ...

Siron

Siron

• >1k berichten
  • 1069 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:13

Wie/wat is een middenjury?

Ik heb er zelf al van gehoord, dus ik denk dat de TS hetzelfde bedoelt. Er zijn mensen die bijvoorbeeld in het 5de middelbaar beslissen om 5de en 6de jaar in één jaar te doen zodat ze dan bijvoorbeeld sneller op de Universiteit/Hogeschool kunnen zitten of om bijvoorbeeld één jaar een reis te maken (zodat ze dat jaar niet verspillen).

Je krijgt dan een leerplan waarbij je dikwijls (bijna alles) zelfstandig moet leren en op het einde van het jaar proeven moet afleggen voor die middenjury ... .

Veranderd door Siron, 20 maart 2011 - 15:15

attic

attic

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:17

Ik heb er zelf al van gehoord, dus ik denk dat de TS hetzelfde bedoelt. Er zijn mensen die bijvoorbeeld in het 5de middelbaar beslissen om 5de en 6de jaar in één jaar te doen zodat ze dan bijvoorbeeld sneller op de Universiteit/Hogeschool kunnen zitten of om bijvoorbeeld één jaar een reis te maken (zodat ze dat jaar niet verspillen).

Je krijgt dan een leerplan waarbij je dikwijls (bijna alles) zelfstandig moet leren en op het einde van het jaar proeven moet afleggen voor die middenjury ... .

ja idd, maar ik heb nog een vraagje
als ik volgende identiteit wil bewijzen: cos(a+b) * cos(a-b) = cos²a - sin²b
dus ik gebruik de som en verschilformule en kom uit op:
cos²a * cos²b - sin²a * sin²b

maar dat is niet hetzelfde als wat er in de opgave stond of hoe vereenvoudig ik dit nog eens?

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:27

Er is een formule cos²(x)+sin²(x)= ... . Waarom zou je die hier (tweemaal) kunnen gebruiken?

Veranderd door Safe, 20 maart 2011 - 15:28

attic

attic

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:34

Er is een formule cos²(x)+sin²(x)= ... . Waarom zou je die hier (tweemaal) kunnen gebruiken?

die kan ik toch niet gebruiken omdat het een vermenigvuldiging is?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2011 - 15:38

Je kunt ze wel omvormen om hier te gebruiken. Dus ipv cos²x + sin²x= 1, kun je wel ... = 1-... doen. De puntjes invullen, is aan jou. En hou in het achterhoofd dat Safe er extra bij zei:
Waarom zou je die hier (tweemaal) kunnen gebruiken?

Veranderd door Drieske, 20 maart 2011 - 15:39

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures