Matlab: hulp gezocht bij verslag

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Matlab: hulp gezocht bij verslag

Voor een verslag tegen 7 april ben ik op zoek naar iemand met kennis van Matlab. Gezien dit programma niet in het basispakket van onze opleiding zit, loop ik een beetje verloren bij het oplossen van mijn taak. Indien gewenst kan ik deze doorsturen. Alvast mijn eeuwige dank ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Matlab: hulp gezocht bij verslag

Uit de regels: Wetenschapsforum is geen huiswerkmachine. Wat je nog niet kan, kan je leren. Dat dat niet vanzelf gaat, is niet erg, en dan kan je gerust hulp vragen. We vragen echter wel dat je laat zien hoever je gekomen bent en waar je specifieke problemen zitten.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 5

Re: Matlab: hulp gezocht bij verslag

Uiteraard verwacht ik niet dat het huiswerk voor mij gemaakt wordt. Daarentegen zou het wel fijn zijn moest iemand me op de juiste weg kunnen zetten, vermits Matlab niet in het basispakket van onze opleiding zit en ik dus niet weet waar beginnen ... ;) Het is de bedoeling dat er een code gegenereerd wordt aan de hand van onze geboortedatum.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Matlab: hulp gezocht bij verslag

Ikzelf heb geen kennis van Matlab, maar ik weet zeker dat hier voldoende mensen rondlopen die je willen helpen. Om die reden zou het ook bijzonder handig zijn om over een exacte, letterlijke opgave te beschikken. Waar loop je vervolgens tegen aan?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Matlab: hulp gezocht bij verslag

Zoals Kravitz al zei, moet je specifieker zijn. Wat moet je genereren adhv je datum? Want zo kun je nog veel kanten op hè ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Matlab: hulp gezocht bij verslag

Het is de bedoeling dat er een code gegenereerd wordt aan de hand van onze geboortedatum.
Ik neem aan dat je geen heel ingewikkelde dingen moet doen. Je vindt vast wel op internet ergens een korte inleiding tot Matlab waar de basis-functies in uitgelegd staan.

Je kan een m-file maken en daarin een eigen functie schrijven:

mijncodegenerator.m

Code: Selecteer alles

function resultaat = mijncodegenerator(dag,maand,jaar)

resultaat = (2*dag+3*maand+4*jaar)^2

end
Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld om de manier van werken te illustreren, aangezien we niet weten wat de exacte opdracht is.

Die kan je dan vanaf de command-line aanroepen.

Hier een inleiding: http://people.cs.kuleuven.be/~adhemar.bult...NW/rest/matlab/

Lees die eens door zodat je zelf de basis al begrijpt en als je dan nog vastloopt kunnen we je wel helpen.

Reageer