Problemen van nederland

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 74

Problemen van nederland

Weten jullie misschien een aantal problemen van Nederland?

Ik heb al milieuvervuiling en de werkloosheid, maar verder kom ik niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Problemen van nederland

Wat heeft dit met Aardwetenschappen te maken? Verder, is het mogelijk om duidelijker te zijn in de richting van de problematiek die je zoekt?

Als laatste, is de werkeloosheid werkelijk een probleem? Deze ligt namelijk ruim onder het gemiddelde van de euro zone.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 389

Re: Problemen van nederland

1. hoort in huiswerkforum als ik dat zo bekijk

2. nederland is inderdaad een probleem ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Problemen van nederland

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Problemen van nederland

Vergrijzing

Staatsschuld

Wilders

..om er maar een paar te noemen
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.502

Re: Problemen van nederland

Verhoging rivierwaterstanden (Rijn, Maas en Binnenschelde in Belgie) door verstedelijking,waardoor snellere waterafvoer.

Deze hogere waterstanden komen dan in botsing met de zeespiegelstijging,waardoor de druk van het waternivo zowel binnen- als buiten zeedijks is.

Afvloeiing van grondwater vanuit Duitsland in Westelijke richting komt ook op onze rivieren en verdere afwateringen terecht.

Van vergrijzing wordt een punt gemaakt omdat de jeugd geen trek heeft om te sparen resp.pensioen-premies te betalen;is een generatieprobleem en zo zijn er meerdere .

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Problemen van nederland

Nou begrijp ik dat we hier komen om problemen aan te dragen en niet de oplossingen maar sta mij toe in te gaan op deze zeer generaliserende, ongenuanceerde opmerking naar iedereen jonger dan de persoon die de opmerking maakte?
Van vergrijzing wordt een punt gemaakt omdat de jeugd geen trek heeft om te sparen resp.pensioen-premies te betalen
Zie het in perspectief: dat zei jouw vader ook over jouw generatie.

Da's natuurlijk veel te kort door de bocht, die premies betaal ik graag maar voor hoe veel mensen kan je mij laten betalen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 316

Re: Problemen van nederland

Ik ga hem noemen: de bezuinigingen op het onderwijs. Nederland wil op topniveau meespelen in de kenniseconomie, en ik ben gewoon van mening dat dit niet bereikt kan worden door allerlei belachelijke bezuinigingen door te voeren. Mensen kiezen nu minder snel voor bijvoorbeeld technische studies door al die onnodige maatregelen van de regering. De studieduur aan de TU Delft is nu gemiddeld 7.2 jaar. Dat zijn behoorlijke boetes/leningen na een tijdje. Ik kan echt 100 pagina's typen over dit onderwerp, maar volgens mij is dat niet de bedoeling van dit topic. ;) Ik heb het trouwens ook over bezuinigingen in bijvoorbeeld het middelbaar onderwijs.

Reageer