Springen naar inhoud

Scheikunde po over zuren

• Log in om te kunnen reageren

kazwaanderzz

kazwaanderzz

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2011 - 20:56

ik moet een scheikunde werkstuk maken en ik heb een experiment moeten doen over 2 zuren.
schoonmaakazijn en natuurazijn. we moesten ze verwarmen en daarna bepalen welk van de 2 zuren er in flesje x zat, en welke in flesje y. dit zijn mijn gegevens:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tx (in įC) 21 21 21.5 21.8 22.2 22.8 23.3 24 24 24 24.5

Ty (in įC) 21 21.5 22 23 23 23 24 24 25 26 26.5

Iemand ideeŽn hoe ik deze vraag kan beantwoorden?

ik hoor het graag. gr kaz

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 maart 2011 - 21:27

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 maart 2011 - 21:48

een van de twee warmt kennelijk sneller op. Waardoor werd die opwarming veroorzaakt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

kazwaanderzz

kazwaanderzz

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2011 - 18:33

een van de twee warmt kennelijk sneller op. Waardoor werd die opwarming veroorzaakt?

gewoon door een brander.

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2011 - 13:21

Ik denk dat JvdV het volgende bedoelde:

Je houdt een brander onder elk van de potjes. Toch gaat een van beiden sneller opwarmen dan het andere. Wat is de oorzaak van dit verschil in opwarming?

kleine tip: Schoonmaakazijn en azijnzuur bevatten beiden uiteraard "azijnmoleculen" ofwel ethaanzuur moleculen. (CH3COOH). Wat is echter niet gemeenschappelijk?
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 maart 2011 - 20:20

Ik denk dat JvdV het volgende bedoelde:

Je houdt een brander onder elk van de potjes. Toch gaat een van beiden sneller opwarmen dan het andere. Wat is de oorzaak van dit verschil in opwarming?

Nou, nog niet in eerste instantie. Een brander is niet zo'n nauwkeurig opwarminstrument. Alleen daarmee kun je al forse verschillen veroorzaken bij twee identieke monsters. Een geroerd warmwaterbad (au bain Marie) is dan stukken betrouwbaarder.

kleine tip: Schoonmaakazijn en azijnzuur bevatten beiden uiteraard "azijnmoleculen" ofwel ethaanzuur moleculen. (CH3COOH). Wat is echter niet gemeenschappelijk?

En dat is dan uiteraard het volgende punt, zodra significante verschillen veroorzaakt door de opwarmingsmethode uit de weg zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures