Springen naar inhoud

Waarom het overreageren van crea-id'ers over de evolutie

• Log in om te kunnen reageren

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:41

Is het bijna hysterisch overreageren vanuit religieuze hoek op evolutie een voorteken van de ondergang van een gestructureerde religieuze christelijke beweging in de westerse geinformeerde wereld?
huh?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:44

Is het bijna hysterisch overreageren vanuit religieuze hoek op evolutie een voorteken van de ondergang van een gestructureerde religieuze christelijke beweging in de westerse geinformeerde wereld?

die ondergang is allang bezig. alle christelijke tradities zij ofwel symbolisch geworden (huwelijk bvb) of pure commercie kerst)

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:46

die ondergang is allang bezig. alle christelijke tradities zij ofwel symbolisch geworden (huwelijk bvb) of pure commercie kerst)

Zouden het de laatste stuipen zijn?
huh?

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:50

Zouden het de laatste stuipen zijn?

ik vermoed van wel maar een heropleving of vertraging uitsterven vanwege die andere veroveringsgodsdienst is zeker mogelijk.

anderzijds is het logisch dat evolutie verworpen MOET worden door geloof. zowel psychologisch ( aap en mens zelfde voorouder? JAKKES en daar gaat het bijbels topcreatie idee) als ook materieel ( als evoT klopt is bijbel waardeloos. als je vanaf je kleutertijd in god gelooft hebje dus een probleem hé)

Sophia?

Sophia?

• >250 berichten
  • 323 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:52

Ik denk dat die felle reacties gevolg zijn van het feit dat er steeds meer en steeds betere alternatieven komen voor de onzin die onder de klokkentoren verkondigd wordt.

Mensen worden heen en weer geslingerd door enerzijds hun calvinistische opvoeding en anderzijds de duidelijke, logische en vrijwel onweerlegbare verklaringen die wetenschap te bieden heeft voor veel zaken.

Een ander fijn iets is, dat de wetenschappelijke uitleg van zaken menselijke interventie nooit uitsluit, terwijl alle geloven dit wel doen. En mensen zijn nu eenmaal control-freaks :shock:

ciao!

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2005 - 14:57

Deze opmerking houdt niet in de gelovige die niet in creationisme geloven, maar in evolutie.

Verkeerde vraagstelling, verkeerde conclusie. Men wil gewoon overbrengen dat men het geloof stom vindt.

Verspilling van mijn tijd als je het mij vraagt.

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:02

Deze opmerking houdt niet in de gelovige die niet in creationisme geloven, maar in evolutie.  

Verkeerde vraagstelling, verkeerde conclusie. Men wil gewoon overbrengen dat men het geloof stom vindt.  

Verspilling van mijn tijd als je het mij vraagt.

Volgende voorbeeld van het gespartel?
huh?

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:03

Nee hoor. Die blijft constant. Je zult altijd een groepje creationisten hebben die rond schreeuwt. Die zal niet veel meer of minder worden.

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:11

[anderzijds is het logisch dat evolutie verworpen MOET worden door geloof. zowel psychologisch ( aap en mens zelfde voorouder? JAKKES en daar gaat het bijbels topcreatie idee) als ook materieel ( als evoT klopt is bijbel waardeloos. als je vanaf je kleutertijd in god gelooft hebje dus een probleem hé)

Dat is je eigen geloof.
Heel wat christenen zijn geen crea of id-er.
En dat zijn ook echt geen vrijzinnige christenen.
Maar goed, daar bestaan al een hoop topics over.

Het probleem, die ^ christenen maken geen sites, spammen fora niet vol en willen geen debat met de minister van onderwijs. Dan kun je aan de gang blijven, what next? Christenen verwerpen niet het perodiek systeem websites?

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:11

Dat was ik. ^

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:22

[anderzijds is het logisch dat evolutie verworpen MOET worden door geloof. zowel psychologisch ( aap en mens zelfde voorouder? JAKKES en daar gaat het bijbels topcreatie idee) als ook materieel ( als evoT klopt is bijbel waardeloos. als je vanaf je kleutertijd in god gelooft hebje dus een probleem hé)

Dat is je eigen geloof.
Heel wat christenen zijn geen crea of id-er.
En dat zijn ook echt geen vrijzinnige christenen.
Maar goed, daar bestaan al een hoop topics over.

Het probleem, die ^ christenen maken geen sites, spammen fora niet vol en willen geen debat met de minister van onderwijs. Dan kun je aan de gang blijven, what next? Christenen verwerpen niet het perodiek systeem websites?

ik spreek niet over doorsneechristen die wel weet dat bijbel een historisch boek is vol symboliek en verhalen. die weet heus wel dat jezus niet over water kon lopen of dat arkverhaal een VERHAAl is
(moet ik dit echt vermelden???)

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 15:40

Ik denk dat die felle reacties gevolg zijn van het feit dat er steeds meer en steeds betere alternatieven komen voor de onzin die onder de klokkentoren verkondigd wordt.

Mensen worden heen en weer geslingerd door enerzijds hun calvinistische opvoeding en anderzijds de duidelijke, logische en vrijwel onweerlegbare verklaringen die wetenschap te bieden heeft voor veel zaken.

Een ander fijn iets is, dat de wetenschappelijke uitleg van zaken menselijke interventie nooit uitsluit, terwijl alle geloven dit wel doen. En mensen zijn nu eenmaal control-freaks  :shock:  

ciao!

Gelukkig worden mijn posts uit het topic biologie bij evolutie verwijdert schijnbaar omdat men de discussie niet meer aankan.

De evolutie is geen wetenschap en heeft ook geen wetenschappelijke uitleg, slechts een veronderstellende en grote gok-basis. De macro-evolutie is een zeer verwerpelijke leer die geen grond heeft om op te staan.

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 16:05

Gelukkig worden mijn posts uit het topic biologie bij evolutie verwijdert schijnbaar omdat men de discussie niet meer aankan.

De evolutie is geen wetenschap en heeft ook geen wetenschappelijke uitleg, slechts een veronderstellende en grote gok-basis. De macro-evolutie is een zeer verwerpelijke leer die geen grond heeft om op te staan.

Ik vind persoonlijk driehoeksmeetkunde zeer verwerpelijk.
huh?

• Gast

Geplaatst op 23 september 2005 - 16:08

Nee, ik heb een betere uitleg:
Dit is een wetenschapsforum, daar horen met name in het onderdeel biologie, dus zaken besproken te worden die onder de wetenschap biologie vallen.
Ik vind dit forum juist erg ruim om gaan met zaken die er eigenlijk niet thuis horen in verschillende subfora. (soms te ruim zelfs!)

Als je dat schrijft begrijp ik ook waarom je posts verwijderd zijn.

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2005 - 16:09

Je kunt het ook andersom zien. Toen de minister indertijd de discussie in de kamer aanwakkerden, stond heel de kamer op de achterste benen. Er werd zeer fel gereageerd.

Je kunt ook niet zeggen dat deze reactie een voorteken is van de ondergang van de evolutie-theorie.

als evoT klopt is bijbel waardeloos

Ik raad je aan je eerst eens even te verdiepen in de dingen waarover je zulke dingen zegt voordat je zulke dingen begint te roepen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures