Springen naar inhoud

Oef met partiŽle integratie

• Log in om te kunnen reageren

urbainvh

urbainvh

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2011 - 15:51

hallo,

ik heb een probleem met een oef. Ik moet de integraal berekenen van de functie y = 1 / (x≤-1)≤. Helaas slaag ik hier totaal niet in. Ik weet dat de vorm a+bx / (x≤-1) + c+dx / (x≤-1)≤ moet zijn. Maar wanneer ik dit uitwerk krijg ik geen goede uitkomst.
iemand die me kan helpen?
Bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 maart 2011 - 15:54

Maar je komt wel iets uit? Laat je uitwerking eens zien dan.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

urbainvh

urbainvh

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2011 - 15:57

ik kom voor a, b en d 0 uit en voor c 1 uit. Dus hiermee kan ik niets doen, is hetzelfde als de beginbreuk.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 maart 2011 - 16:06

Ik weet dat de vorm a+bx / (x≤-1) + c+dx / (x≤-1)≤ moet zijn. Maar wanneer ik dit uitwerk krijg ik geen goede uitkomst.

Nee, dat is niet goed. Die x≤-1 kan je namelijk nog verder ontbinden: x≤-1 = (x-1)(x+1).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 maart 2011 - 16:09

Is dat niet heel logisch dat je weer hetzelfde uitkomt? Stel effe dat er stond 1/(f.g), met f en g zekere functies. Als je dat als een som wilt schrijven, wat ga je dan doen? Je gaat h en h' zoeken zodanig dat
LaTeX . Wat moet er op de plaats van de vraagtekens?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures