Hippocampus, de amygdala en de bnst

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Hippocampus, de amygdala en de bnst

Hey,

Ik ben een essay aan het schrijven over de neurobiologie van angst. Er zijn echter 2 punten die ik niet helemaal snap:

1) Wat is precies de relatie tussen de hippocampus en de amygdala? Ik weet dat de amygdala informatie ontvangt van de amygdala maar wanneer en wat precies?

2) Wat is precies de relatie tussen de BNST (de Bed Nucleus van de Stria Terminalis) en de amygdala? Die is mij eigenlijk echt volledig onduidelijk.

Graag een reactie van de mensen die denken mij te kunnen helpen hierbij!

Groetjes,

`MennodV

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hippocampus, de amygdala en de bnst

1) Wat is precies de relatie tussen de hippocampus en de amygdala? Ik weet dat de amygdala informatie ontvangt van de amygdala maar wanneer en wat precies?
Hoe het limbische systeem precies werkt weten we nog niet. Er is sprake van een zeer complexe interactie tussen alle gebieden van het limbische systeem die tot op heden nog niet volledig is opgehelderd. Je mag er van uitgaan dat er continu feedback plaatsvindt en er sprake is van uitgaande en inkomende informatie in meer of mindere mate. Ik denk dus niet dat je kan zeggen wanneer precies 'informatie' verstuurd wordt.
2) Wat is precies de relatie tussen de BNST (de Bed Nucleus van de Stria Terminalis) en de amygdala? Die is mij eigenlijk echt volledig onduidelijk.
Dit artikeltje legt het één en ander uit: http://jn.physiology.org/content/early/200...8.2003.full.pdf
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer