Springen naar inhoud

sport

• Log in om te kunnen reageren

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 17:25

misschien een rare vraag, maar wat voor sport zouden jullie me aanraden om te gaan doen waarbij :

- ik niet echt afhankelijk ben van anderen
- ik veel in weinig tijd kan doen
- geen vechtsport oid
- geen voetbal :shock:

Ik zit namelijk op geen enkele sport en wordt een beetje te dik. Dat buikje moet eraf, maar fitnessen vind ik eigenlijk ook weer zoiets.. Sporten lijkt me leuk, maar wat..?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sjoerdiosie

Sjoerdiosie

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 17:54

misschien Tennis?

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:11

mogelijk.. dat is ook een beetje in competitievorm, als ik het goed heb?

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:17

Je kan ook altijd badminton of squash proberen ... (maar dit ligt allemaal in dezelfde aard)

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:24

ja maarja, tennis is qua spelen met anderen meer 'open' dan squash lijkt me..? met squash heb je echt een vast maatje nodig om mee te squashen en tennis is wat 'losser' (er zijn meer mensen die tennisen)..

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:29

Diverse dingen in fitness centrum (misschien niet allemaal even leuk, maar wel erg goed voor je conditie): Cardio Fitness, Tae-Bo, Spinning, Combatten, Billy's-boot-camp (goede workout, en wordt ook goed begeleid/gegeven gelet op rugpositie enz.), kracht training, enz.
-Afstanden fietsen
-Zwemmen is erg goed voor een allout conditie, kan je zonder anderen doen, en is leuker dan het bovenstaande (imho)
-Joggen/Cross-country
-Roeien (ook erg goed voor je algemene uiterlijk)

Wat je nodig hebt voor vet verbranding is dat je aeroob gaat trainen, vraag eens een instructeur, en/of koop een hartslagmetertje. Via een conditie test kan je dan kijken wat je optimale vet verbrandings hartslag is (rond de 150 - 165 waarschijnlijk). Als je hoger dan dat gaat, dan train je anaeroob en dat is meer conditie, dan vet verbranding) Het gaat meer om hoe je traint dan om wat je traint.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:40

Diverse dingen in fitness centrum (misschien niet allemaal even leuk, maar wel erg goed voor je conditie): Cardio Fitness, Tae-Bo, Spinning, Combatten, Billy's-boot-camp (goede workout, en wordt ook goed begeleid/gegeven gelet op rugpositie enz.), kracht training, enz.
-Afstanden fietsen
-Zwemmen is erg goed voor een allout conditie, kan je zonder anderen doen, en is leuker dan het bovenstaande (imho)
-Joggen/Cross-country
-Roeien (ook erg goed voor je algemene uiterlijk)

Wat je nodig hebt voor vet verbranding is dat je aeroob gaat trainen, vraag eens een instructeur, en/of koop een hartslagmetertje. Via een conditie test kan je dan kijken wat je optimale vet verbrandings hartslag is (rond de 150 - 165 waarschijnlijk). Als je hoger dan dat gaat, dan train je anaeroob en dat is meer conditie, dan vet verbranding) Het gaat meer om hoe je traint dan om wat je traint.

Hartslagen voor optimale vetverbranding liggen stukken lager,een hartslag van 165 is heel intensief voor het merendeel van de mensen.
Vetten worden verbrand bij lage intensiteit een ongetraind individu is bij 165/min misschien zelfs al eiwitten aan het verbranden wat niet echt de bedoeling is.
Een LSD (long-slow-distance) loop wordt ook een "vetloop" genoemd.
Lopen is na langlaufen de beste sport voor de algemene conditie per tijdseenheid,roeien scoort ook hoog.Bouw echter heel langzaam afstanden en tempo op zodat je spieren en gewrichten tijd krijgen om zich aan te passen dan zul je je hele leven van je verslaving genieten.
VG Peter
huh?

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 18:49

gaat mij meer om het vetverbranden, ik wil weer in m'n broeken :?:. Mijn moeder heeft pasgeleden zo'n PowerPlate aangeschaft, zou dat ook een optie zijn? Zo ja, enige tips hoe/wat? :shock:. Thuisoefenen zou ook mooi zijn.

** net even geprobeerd, man man dat voel je wel even :?:

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 19:00

gaat mij meer om het vetverbranden, ik wil weer in m'n broeken  :?:. Mijn moeder heeft pasgeleden zo'n PowerPlate aangeschaft, zou dat ook een optie zijn? Zo ja, enige tips hoe/wat?  :shock:. Thuisoefenen zou ook mooi zijn.

** net even geprobeerd, man man dat voel je wel even  :?:

maak je geen illusies,al die power-toestanden zullen je geen vet doen verbranden,commerciele prietpraat. "ik heb nogal gezweet" , "ik voel mijn spieren niet meer" laat je niet vangen!
Een jaartje (misschien twee) rustig afstand en tempo opbouwen tot je een uurtje of twee rustig lopen aankan.
http://www.runnerswe...runnersweb/show
Ga hier je licht eens opsteken voor trainingsschema's en tempo's

succes Peter
huh?

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 19:09

heb ik al van meerdere mensen gehoord.. lopen.. maar ik heb voor lopen geen tijd (veels te druk met school, helaas :shock:). dus ja

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2005 - 19:27

heb ik al van meerdere mensen gehoord.. lopen.. maar ik heb voor lopen geen tijd (veels te druk met school, helaas :shock:). dus ja

Sorry maar...onzin...ik heb al verschillende sporten gedaan...
Schoentjes aan...go....douche...gedaan en de tijd die je "verliest" met lopen krijg je terug in actieve daguren,gegarandeerd.
huh?

Diesel Power

Diesel Power

• >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2005 - 09:48

Sorry maar...onzin...ik heb al verschillende sporten gedaan...
Schoentjes aan...go....douche...gedaan en de tijd die je "verliest" met lopen krijg je terug in actieve daguren,gegarandeerd.

Inderdaad. Volgens mij is hardlopen één van de sporten die je in de minste tijd doeltreffend kan uitvoeren. En je ben van niemand afhankelijk dus je kan gaan wanneer je wilt. De meest ideale oplossing denk ik als je echt heel weinig tijd hebt.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2005 - 13:56

Skaten is natuurlijk ook een goede mogelijkheid. Het is ook minder belastend op je knieën dan rennen.
"Meep meep meep." Beaker

Brownie

Brownie

• >250 berichten
  • 292 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2005 - 15:18

met squash heb je echt een vast maatje nodig om mee te squashen.

Je kunt ook in je eentje gaan squashen. Dan verbrandt je pas veel calorieen! :shock: :?:
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures