Proefje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Proefje

hallo,

ik zit op 4 HAVO.

wij moeten een proefje uitvoeren.

het moet een onderzoekend proefje zijn bijv: wat is de dikte van het vlies van een zeepbel. zoiets moeten wij dan gaan onderzoeken. wij willen er zo veel mogenlijk formules bij gebruiken voor een zo hoog mogenlijk punt.

ik wil graag iets met water, vuur of electriciteit. een combinatie kan ook.

mvg,

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Proefje

En de vraag is -veronderstel ik - wie een goed idee heeft?
wij willen er zo veel mogenlijk formules bij gebruiken voor een zo hoog mogenlijk punt.
En om het te begrijpen hopelijk ook?

Voor welk vak dient het proefje te zijn (natuurkunde?) Wat heb je gezien, zodat het een beetje aansluit bij de leerstof, hoeveel tijd heb je om het proefje te demonstreren? Geef een beetje meer informatie, dat zorgt alleen maar voor een sneller antwoord...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 320

Re: Proefje

Wat is het belgische equivalent van 4 HAVO?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Proefje

Wat is het belgische equivalent van 4 HAVO?
HAVO dient voor te bereiden op hoger beroepsonderwijs, een stapje onder VWO (dat voorbereidt op wetenschappelijk onderwijs (unief))
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Proefje

In fysics I trust schreef:En de vraag is -veronderstel ik - wie een goed idee heeft?

En om het te begrijpen hopelijk ook?
ja, ik kan niet echt op een idee komen en daarom vraag ik hulp van anderen in.

ik moet het kunnen begrijpen en als het moeijlijk is moet ik het ook aan de klas uitleggen.
Voor welk vak dient het proefje te zijn (natuurkunde?) Wat heb je gezien, zodat het een beetje aansluit bij de leerstof, hoeveel tijd heb je om het proefje te demonstreren? Geef een beetje meer informatie, dat zorgt alleen maar voor een sneller antwoord...
het proefje moet zijn voor het vak natuurkunde. ik heb 6 weken de tijd om het klaar te krijgen en in die 6 weken moet ik er ook een verslag van maken van 8 A4-tjes.

we moeten alles aan de proef zelf bedenken, op de formules na.

een voorbeeldje: ik heb ook een proef gedaan voor de dikte van het vlies van een zeepbel uit te rekenen. we hebben daar een hele constructie voor gemaakt en alles in de formules in gevuld. 1 ding ervan was het aantal bellen. we hebben toen het aantal bellen geteld en nog wat andere dingen en in de formule ingevuld. daarna een verslag van gemaakt en klaar...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Proefje

Probleem is dat de lijst eindeloos is. Wat dacht je er bijvoorbeeld van om eens een onderzoek te doen naar de relatie tussen de bandenspanning en de rolweerstand van een paar fietsen? Op een paar verschillende oppervlakken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer