Algoritme

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Algoritme

hoi ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn wiskunde opdracht.

de opdracht gaat als volgt:

6 meisjes teams en 7 jongens teams doen mee aan een toernooi.

je hebt 12 velden beschikbaar. Kies zelf het aantal velden dat je wilt gebruik, maar: hoe minder velden je gebruikt, hoe minder je moet betalen. Maak 3 verschillende mogelijke speelschema's voor dit toernooi maar het moet zo kort mogelijk duren en op zo min mogelijk velden.

nog wat regels: - een team mag hooguit 2 wedstrijden achter elkaar spelen en moet daarna minimaal een ronde overslaan

- een wedstrijd duurt 20 minuten

- tussen de wedstrijden is 15 minuten pauze.

- ieder team speelt hooguit 8 wedstrijden

- het begint om 10:00 uur

ik denk dat je de jongens en meisjes ook tegen elkaar mag laten spelen maar ook apart tegen elkaar.

als je 13 teams hebt dan speel je per ronde al 6 wedstrijden waardoor je 1 team overhoud. stel dat je dan 6 velden gebruikt, dan spelen er altijd wel teams 3 keer achter elkaar. als je 3 velden gebruikt spelen ze weer teveel wedstrijden dus hoe moet het nou?

pleaassssseeeeee help me! ;)



;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Algoritme

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 320

Re: Algoritme

ik denk dat je de jongens en meisjes ook tegen elkaar mag laten spelen maar ook apart tegen elkaar.


Ben je dat zeker? Waarom wordt dan gespecifiëerd dat er jongens en meisjes teams zijn? Indien jongens en meisjes tegen elkaar zouden mogen spelen heeft dit gegeven geen enkel nut, dan kun je gewoon met 13 teams werken?

Berichten: 2

Re: Algoritme

Ben je dat zeker? Waarom wordt dan gespecifiëerd dat er jongens en meisjes teams zijn? Indien jongens en meisjes tegen elkaar zouden mogen spelen heeft dit gegeven geen enkel nut, dan kun je gewoon met 13 teams werken?
Ik denk dat je van alle twee een schema moet maken 1) alleen jongens tegen elkaar en meisjes tegen elkaar

2) jonens en meisjes spelen tegen elkaar.

Reageer