Springen naar inhoud

Spss, statistiek betrouwbaarheid

• Log in om te kunnen reageren

maaikevg

maaikevg

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2011 - 16:57

Hoi,

Ik heb een vraag over SPSS, wie kan me helpen?

Ik wil de betrouwbaarheid bekijken van de vragen die ik stel om bijvoorbeeld de aantrekkelijkheid van de tekst te meten. Ik heb splitfile gedaan (twee tekstversies, 1=evaluatief, 2=neutraal) om twee tekstversies te onderscheiden, de 6 items (die dus bijvoorbeeld de aantrekkelijkheid meten) ingevoerd bij de betrouwbaarheidsanalyse, maar als ik dan 'scale' aanvink krijg ik een warning. Als ik 'item' aanvink gaat het wel goed, lijkt het (ik krijg iig geen foutmelding en er komt een goede cronbach's alpha uit). Klopt het dat ik dan item moet aanvinken en daarmee de goede cronbach's alpha krijg?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 maart 2011 - 17:15

Wat voor foutmelding krijg je?

maaikevg

maaikevg

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2011 - 21:28

Deze:

Warnings
The file is not sorted in a consistent manner on the split file variables. It is likely that any procedure output will be incorrect.

In split file Evaluatieve of neutrale versie=., there are too few cases (N = 0). The split file is not analyzed.

Ik heb de neutrale en de evaluatieve versie genummerd en daarvan een nieuwe variabele gemaakt. Een proefpersoon heeft dus 1 of 2 bij zijn data gekregen. Ik zie nu dat ik wel in beide gevallen dezelfde cronbach alpha's krijg, maar bij 'item' aangevinkt zonder foutmelding en bij 'scale' aangevinkt met melding.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures